    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: umowa o zakazie konkurencji - pracodawca nie placi
    Date: Fri, 2 Jan 2009 17:07:02 +0100

    On Fri, 2 Jan 2009, Tomek wrote:

    > Tak na marginesie - to wynika z jakiegoś przepisu prawa czy orzecznictwa?

    Art.101{2} par.2

    > (Bo rozumiem że mowa o umowie która nie określa co się w takim
    > przypadku dzieje - gdyby określała to by nie było pytania)

    Umowa jest bez znaczenia.

    Mi wychodzi, że z litery przepisu wynika iż brak wypłaty
    powoduje zniesienie zakazu, ale niekoniecznie jest tożsame
    ze "zniknięciem" umowy - literalnie tam jest:
    "Zakaz konkurencji, o którym mowa w § 1, przestaje obowišzywać"
    ...a w par. 1 są zapisy nt. *zakresu* umowy, a nie jej samej
    (sama umowa jest w poprzednim ...jak to się nazywa to cóś,
    co się dopisuje żeby nie psuć numeracji artykułów? :)

    Efekt taki jak już napisali (w przypadku braku zapłaty):
    - pracownik chce wyegzekwować umowę to egzekwuje (i pieniadze się
    należą)
    - pracownik nie chce egzekwować umowy, to uznaje że zakaz
    konkurencji przestał obowiązywac (a wtedy umowa staje
    się bezzasadna, choć nadal jest obowiązująca, niemniej
    powodu do wypłaty odszkodowania nie ma)

    pzdr, Gotfryd