    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: umowa o poufnosci!???
    Date: Sat, 21 Aug 2004 16:33:06 +0200

    On Fri, 20 Aug 2004, Robert Tomasik wrote:

    >+ Użytkownik "atomek" <...@...com> napisał w wiadomości
    >+ news:cg37lf$o3j$1@atlantis.news.tpi.pl...
    >+
    >+ Zapytaj o definicję "przedmiotu niemajątkowego" twórcę tego dokumentu.

    <dywagacja> na przykład oryginał dokumentacji technicznej - po
    zakończeniu prac wykonawca nie będzie miał prawa do rozporządzania,
    więc wartości majątkowej dla niego nie przedstawia toto *żadnej*.
    A w razie zalania kawą mogą chcieć 65750 zł odszkodowania (znaczy
    mniej niż 100 kzł :))
    <\dywagacja>

    >+ tylko ewentualnie od ich. Ty masz oddać wszystko, co dostałeś.

    Może być trudne - patrz "problem kawy"...

    >+ 24 godziny z pkt. 6. Bo o ile "zgłoszenie rezygnacji" jest dla mnie dość
    >+ ostrym określeniem, to "zakończenie prac" już nie za bardzo.

    Słusznie :)

    >+ wezwania z ich strony do wydania. Sprawa wówczas staje się jasna. Dopatruję
    >+ się tutaj raczej chęci ominięcia możliwości zastawu na tych rzeczach, gdyby
    >+ się okazało, że oni nie mają zamiaru zapłacić za dzieło.
    [...]
    >+ Punktem 4-tym kładą sens całej umowy na przysłowiowe łopatki. Wynika z tego,
    >+ że tajemnicą obejmują rozwiązania opracowanego przez Ciebie programu
    >+ (Device)

    Ależ "DEVICE" to sprzęt dla którego ma powstać aplikacja.
    *Ich* sprzęt...

    Natomiast p. 4 może być sprzeczny z prawem - i jak dla mnie zdrowiej
    byłoby tam dopisać "za wyjątkiem informacji których ujawnienie
    nakazano prawem lub w granicach ustanowionych prawem żąda uprawniony
    organ".
    Przecież "DEVICE" może być przedmiotem wielu trudno wyobrażalnych
    przestępstw - na przykład "sprowadzenia powszechnego niebezpieczeństwa"

    >+ rzeczami. Zamiennie jest to celowe działanie jakiejś przebiegłej osoby
    >+ obliczone na późniejsze uwikłanie Cię w spór i przeciąganie wynagrodzenia za
    >+ usługę.
    [...]
    >+ W normalnie funkcjonującej firmie, chcącej chronić swoją tajemnicę (co
    >+ rozumiem) ta umowa była by o wiele mniej skomplikowana.

    Oj, to ja widać też miewam do czynienia z "nienormalnie funkcjonującymi
    firmami"... :]
    Zastrzegam iż twoje wnioski że umowa NIE wygląda "profesjonalnie" to
    prawda (bądź jest "nadprofesjonalnie policzona na wykiwanie"), ale
    z tą prostotą umowy przesadziłeś ;)

    pozdrowienia, Gotfryd