  • 1. Data: 2003-03-12 13:31:03
    Temat: umowa o dzieło
    Od: "l:e:h" <l...@...pl>

    Witam,

    czy mozna zawrzec umowe o dzielo taka, ze wynagrodzenie jest prowizja od
    obrotu wytworzonego przez to dzielo? Jezeli tak, to gdzie szukac dalszych
    informacji i jakie placi sie od tego podatki ?

    fut: pl.soc.prawo

    --
    *************** Pozdrawiam, Leh *
    Tanie kredyty, dobre konta bankowe, *

  • 2. Data: 2003-03-12 16:36:34
    Temat: Re: umowa o dzieło
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Mozna zawrzec kazda umowe. Umowy maja pierwszenstwo przed ogólnymi zapisami.
    Tylko zastanów sie, jak ustalicie wynagrodzenie w przyszlosci. wykonawca
    dziela bedzie mial dostep do ksiag handlowych zleceniodawcy, czy jakos
    inaczej bedzie mógl weryfikowac dane, by wystawiac faktury?

  • 3. Data: 2003-03-12 18:28:46
    Od: "l:e:h" <l...@...pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> skribis:

    >Mozna zawrzec kazda umowe. Umowy maja pierwszenstwo przed ogólnymi zapisami.

    Oj, no nie wiem - np. dzielo musi byc dzielem, bo inaczej podpadnie pod
    umowe zlecenie, nawet jak nazywa sie o dzielo. Tak samo np. w prawie pracy
    przepisy maja pierwszenstwo przed umowa, itd...

    >Tylko zastanów sie, jak ustalicie wynagrodzenie w przyszlosci. wykonawca
    >dziela bedzie mial dostep do ksiag handlowych zleceniodawcy, czy jakos
    >inaczej bedzie mógl weryfikowac dane, by wystawiac faktury?

    uwierzy na slowo :)

    Pozdrawiam, Leh.
    --
    Don't shut love out of your life by saying it's impossible to find.

  • 4. Data: 2003-03-12 19:55:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    No to już trochę doprecyzowałeś pytanie. Rozumiem, że problem jest w tym,
    czy umowa nie straci charakteru umowy o dzieło, jeśli tak określisz
    wynagrodzenie.
    Moim zdaniem nie utraci. W art. 628 kc napisano, że "Wysokość wynagrodzenia
    za wykonanie dzieła można określić przez wskazanie podstaw do jego
    ustalenia." Określenie więc tego wynagrodzenia poprzez podanie podstaw jego
    obliczenia nie wydaje mi się naruszać tego przepisu.
    Co do dalszych informacji (odnoszę się do pierwszego postu), to już żadnego
    dalszego ciągu nie widzę. Pozostaje obawa co do rzetelności obliczeń.
    Skutkiem tych obaw może być nie tylko kłopot w rozliczeniach pomiędzy
    stronami umowy, ale właśnie kłopoty w ustaleniu podatku. Jak fiskus się za
    tę umowę weźmie, a wynagrodzenie określicie niejasno, to pozostawicie im
    pole do popisu w zakresie ustalenia wzajemnych zobowiązań. Po co to tak
    komplikować? Ja jednak zastanowiłbym się nad innym prostszym i przede
    wszystkim klarowniejszym rozwiązaniem. Jasne sytuacje tworzą przyjaciół.

  • 5. Data: 2003-03-13 08:14:53
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Uzytkownik "l:e:h" <l...@...pl> napisal w wiadomosci
    > czy mozna zawrzec umowe o dzielo taka, ze wynagrodzenie jest prowizja od
    > obrotu wytworzonego przez to dzielo?

    oczywiscie

    > Jezeli tak, to gdzie szukac dalszych
    > informacji i jakie placi sie od tego podatki ?

    prawo.hoga.pl
    prawo.interia.pl
    www.e-prawnik.pl
    i cala masa innych.