    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: umowa o działo + działalność gospodarcza
    Date: Sat, 14 Feb 2004 01:22:36 +0100

    On Fri, 13 Feb 2004, KowaL wrote:

    >+ > >+ Z tego co wiem to firma B też ma takie wpisy. Nie jestem pewny co do A ale
    >+ sądzę
    >+ > >+ ze się ubezpieczyli zeby nie musiec potem zmieniać :-(
    >+ > To akurat nie problem, moim zdaniem :) - bo liczy się co TY
    >+ > robisz, a nie co kontrahent :)
    >+
    >+ Czyli jak to jest, dwie firmy współpracujęce ze sobą nie mogą robić tego samego.
    >+ Bez sensu!

    Nie wiem co ty wyczytałeś w moim poście (tego że potrafię zaszyfrować
    to co chcę przekazać jestem świadom :)) - miałem na myśli że ważne jest
    co TY robisz "osobiście" wobec tego co TY robisz "w ramach DG".
    Reszta relacji (a w szczególności relacje między A i B) nie mają
    dla TWOICH umów żadnego znaczenia.

    [...]
    >+ > >+ jest za miesiąc. Narazie mam wpis do ewidencji i REGON. Czy mogę teraz
    >+ > >+ zmienić dane dotyczące firmy?
    >+ > IMHO - w każdej chwili.
    >+ > Zmiana wpisu j.w., REGON bezpłatnie, dla US informacja bezpłatnie.
    [...]
    >+ hmm, REGON dostałem 3 dni temu, nie mam jeszcze konta w banku więc
    >+ do US jeszcze nie oddałem NIP1.

    A to ci konto potrzebne (do NIP-1) czy nie chce ci się dwa razy
    tego NIP-1 wypełniać ? :)
    Polecam formularze IPS (freeware jeśli stosowane bez "bazy"), program
    pamięta "starą" treść :)

    >+ Zmieniając teraz zakres działalności
    >+ będę musiał tylko zrobić to w urzędzie gminy i w statystycznym?

    Tak. Zdziwią się ;), ale co tam. 50 zł w kasie gminy zostanie ;)

    [...]
    >+ > pt. Kodeks Pracy określający jednoznacznie że zapłata za
    >+ > pracę się należy *w formie zapłaty za pracę* i tyle :)
    >+
    >+ Czyli nie muszę obawiać się problemów, jeżeli będę pracował na umowę o pracę
    >+ i będę miał DG w takiej kompinacji jak teraz?

    MOIM ZDANIEM - nie (acz jestem tylko prowadzącym DG a nie prawnikiem).
    Przejrzyj groups.googlem .prawo i .podatki pod tym kątem.
    Jestem przekonany że jest jak napisałem :), ale... na .podatki
    często się przypomina: "każdy odpowiada za siebie" ! Nawet jak
    ci się biuro rachunkowe pomyli - to siedzieć pójdziesz TY :]

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)