    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Fri, 3 Feb 2012 09:23:43 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: umowa najmu - wielu najemców
    <4f297703$0$1228$65785112@news.neostrada.pl>
    <jgcebj$1jl$1@mx1.internetia.pl>
    <4f29c396$0$1209$65785112@news.neostrada.pl>
    <jgeqij$kmq$1@mx1.internetia.pl> <jgerlm$gtu$23@inews.gazeta.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1202030056200.284@quad> <jgfdi2$gtu$33@inews.gazeta.pl>

    On Thu, 2 Feb 2012, witek wrote:

    > a wybierz sobie taką, która jest najgorsza do rozważanego przypadku. :)
    > może być nawet współwłaściciel w 1%.

    Kiedy czepiałem się właśnie wrzucania do jednego worka z komentarzem
    że "wszystko jedno" :)
    Nie mam zamiaru nic wybierać, bo komentarz dotyczył właśnie
    samego porównania.

    > mialem na mysli, ze gosciu nie chce wyjść, bo twierdzi, ze to jego.

    Hola.
    To są dwie całkiem odrębne sprawy:
    - to czy twierdzi że to jego
    - to że nie chce wyjść
    Jeśli usiłujesz je pomieszać albo "tylko" przemycić jedną pod
    płaszczykiem drugiej, to bardzo wyraźnie akcentuję różnicę.
    W cytacie u góry *NIE* było mowy o odmowie wyjścia.
    Było spytać (najpierw) oponenta, czy i jak twierdzący reaguje
    na polecenie wyniesienia się za drzwi ;)

    > nic nie zmienia w zakresie, ze mogę tam spać i to jeszcze długo.

    Ano prawda.

    > i tak i nie.
    > w przypadku współwłasnosci nie musi.
    > Nawet jakby babcia była tylko najemcą, to taką zgodę może miec na swojej
    > umowie i ja wcale nie muszę mieć świadomosci kto jest właścicielem.

    Równie dobrze możesz tłumaczyć, że nie miałeś pojęcia że samochód
    kupiłeś od osoby o której "myślałeś że ma prawo", bo przecież
    Ci nim podjechała pod dom.
    Jak to się nazywa, "brak staranności" czy podobnie?

    > Może mnie o tym poinformowac we właściwym czasie i ja muszę to do wiadomości
    > przyjąć, ale dalej musi spadać z "mojego" pokoju.

    Nie zmienia to faktu, że jego polecenie "spadania" skierowane do Ciebie
    jest oczywistym ujawnieniem woli rozwiązania umowy ;)

    > ale dopoki nie wygra jest moje.

    Mamy problem językowy z brakiem słowa pozwalającego jasno
    odróżnić posiadanie od własności :)

    pzdr, Gotfryd