    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Tue, 20 Aug 2013 14:23:35 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: umowa bez wiedzy osoby decyzyjnej

    On Tue, 20 Aug 2013, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > A jakim prawem kurier dowozi buty dla mojej żony drogą, która jest moja
    > (np. podjazd do mojego domu)?

    Aż dwoma prawami.
    Prawem "braku ochrony nieruchomości dostępnej" które wałkowane było
    już tu ze trzy razy, w tym co najmniej raz z Twoim wybitnie aktywnym
    uczestnictwem.
    Nie udawaj Greka jakobyć zapomniał, że rozporządzać czyjąś RZECZĄ
    RUCHOMĄ samowolnie nie wolno bo to czyn zabroniony, ale nie ma
    czegoś takiego jak (karalne) "rozporządzenie nieruchomością
    poprzez wejście na jej teren".
    To raz.
    A dwa, to rzecz jasna PRAWO do wykorzystywania nieruchomości przez
    osoby zamieszkujące, "na prawach lokatora", chcesz udawać że
    zapomniałeś iż posiadanie jest bardziej chronione od własności? ;)
    Przecież żona jest takim samym posiadaczem jak Ty - nie może
    rozporządzać WYŁACZNIE w zakresie spraw, które są wyłączną gestią
    właściciela.
    Ale doprowadzić sobie kolejną linię telefoniczną może.
    Kuriera też przyjąć może, i to wcale nie tylko w sprawach
    rzekłbym "służbowych" ;>

    pzdr, Gotfryd