  • 1. Data: 2006-03-19 12:02:48
    Temat: ulga podatkowa za Internet
    Od: Karol <k...@o...pl>

    mam pytanie: Czy można odliczyć fakturę VAT Telekomunikacji Polskiej za
    Internet za miesiąc styczeń i luty, gdy w tych miesiącach nie był
    naliczany VAT, ponieważ VAT za Internet został naliczany dopiero od marca.

  • 2. Data: 2006-03-19 12:05:35
    Temat: Re: ulga podatkowa za Internet
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *Karol* wypowiedziała te
    słowa:

> [...]
    > za Internet za miesiąc styczeń i luty, gdy w tych miesiącach nie był
    > naliczany VAT, ponieważ VAT za Internet został naliczany dopiero od

    ROTFL. Jeśli nie był naliczany VAT to jak chcesz go odliczyć?

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    ||| gsm: +48502defunk ||| JID: o...@j...org |||

  • 3. Data: 2006-03-19 12:12:55
    Od: a...@u...net.pl (Michał Margula)

    Olgierd napisał(a):

    > ROTFL. Jeśli nie był naliczany VAT to jak chcesz go odliczyć?

    A od kiedy to się odlicza VAT od podatku dochodowego przy uldze za
    internet? Przecież odliczasz od podstawy opodatkowania kwotę, którą
    wydałeś na dostęp do Internetu.

    --
    Michał Margula, a...@u...net.pl, http://alchemyx.uznam.net.pl/

  • 4. Data: 2006-03-19 13:59:51
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 19 mar o godzinie 13:05, na pl.soc.prawo, Olgierd napisał(a):

    > ROTFL. Jeśli nie był naliczany VAT to jak chcesz go odliczyć?

    A jak chcesz odliczyć VAT jeżeli nie jesteś płatnikiem tego podatku?
    Odliczeniu podlegają koszty użytkowania dostępu do internetu - chodzi o
    kwoty BRUTTO, poniesione w roku podatkowym na podstawie wystawionych faktur
    oraz rachunków ich opłacenia.

    Nie rozumiem co Cię tak rozśmieszyło Olgierd - prócz tego że dałeś "ciała"
    maksymalnie - po prostu pojechałeś teraz "po bandzie" ;)

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany
    http://www.elektro-instal.com/smieszne/

  • 5. Data: 2006-03-19 15:38:38
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Olgierd wrote:
    > Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *Karol* wypowiedziała te
    > słowa:

    > ROTFL. Jeśli nie był naliczany VAT to jak chcesz go odliczyć?

    A w ogóle to co ma VAT do ulgi internetowej?

  • 6. Data: 2006-03-19 21:18:40
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *Artur Ch.* wypowiedziała te
    słowa:

    > Nie rozumiem co Cię tak rozśmieszyło Olgierd - prócz tego że dałeś
    > "ciała" maksymalnie - po prostu pojechałeś teraz "po bandzie" ;)

    Rozśmieszyła mnie logika pytania, fakt, w sam problem PITowania
    internetu nie wlazłem - bo podatki to moja (szczerze) najsłabsza
    strona ;-)

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    ||| gsm: +48502defunk ||| JID: o...@j...org |||

  • 7. Data: 2006-03-19 21:32:18
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 19 Mar 2006 09:38:38 -0600, witek napisał(a):

    > A w ogóle to co ma VAT do ulgi internetowej?

    Gdyby nie podniesienie VATu, to o żadnej uldze internetowej byś nawet nie
    usłyszał :)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 8. Data: 2006-03-20 00:41:47
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    scream wrote:

    > Gdyby nie podniesienie VATu, to o żadnej uldze internetowej byś nawet nie
    > usłyszał :)

    :)

  • 9. Data: 2006-03-20 04:41:40
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 19 mar o godzinie 22:32, na pl.soc.prawo, scream napisał(a):

    > Gdyby nie podniesienie VATu, to o żadnej uldze internetowej byś nawet nie
    > usłyszał :)

    wKF:
    nie było podniesienia - ponieważ VATu nie było :))
    Gdyby VAT był w np. 7% i zmieniono na 22% - to byłoby podniesienie.
    A tak - to było *wprowadzenie* a nie podniesienie ;)

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany
    http://www.elektro-instal.com/smieszne/

  • 10. Data: 2006-03-20 06:33:24
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    scream napisał(a) w wiadomości: <1wlnylyvfp8xu.1i514upqqlavy$.dlg@40tude.net>...

    >Gdyby nie podniesienie VATu, to o żadnej uldze internetowej byś nawet nie
    >usłyszał :)

    Niby tak, ulga miała "zrekompensować". Ale z ulgi nie wynika nic nt. VAT.
    W praktyce fakturą VAT udowadnia się poniesione koszty. Już samo odliczenie
    od dochodu ceny brutto (nawet przy stawce PIT 19%) daje większą ulgę niż
    odliczenie całego VATu.
    Arek