  • 1. Data: 2004-12-26 07:41:10
    Temat: Re: udzialowiec spolki zoo
    Od: " " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    odpowiedzialnosc do wyskosci udzialu, ale jak byly doplaty i rzeczywista
    inwestycja bardzo duza to wspolczuje, przepadlo ...
    marian vel "chomik"

  • 2. Data: 2004-12-26 10:06:06
    Od: "Nikodem Nijaki" <n...@g...com>

    Użytkownik "waldi" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > jestem tylko udzialowcem - pytanie jak jest oja odpowiedzialnosc w
    > przypadku jakiejs afery, dlugow itp
    > czy tylko do wysokosci udzialu? czy jestem odpowiedzialny za oszustwa
    > podatkowe spolki??

    Osobiście nie ponosisz żadnej odpowiedzialności, co najwyżej Twoje udziały
    stracą wartość.

    nn

  • 4. Data: 2004-12-28 11:15:21
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Osobiście nie ponosisz żadnej odpowiedzialności, co najwyżej Twoje udziały
    > stracą wartość.

    To chyba nie do końca jest tak. Na początku lat dziewięćdziesiątych była w
    prasie ostra dyskusja na ten temat i o ile dobrze pamiętam, było inaczej.
    Jeśli spółka narobi długów, przekrętów itd. to faktycznie odpowiadasz tylko do
    wysokości udziałów. Ale jeśli powstaną zobowiązania podatkowe, wtedy wspólnicy
    odpowiadają już całym majątkiem. Przeciwnicy tej tezy argumentowali, że to
    podważa w ogóle ideę "ograniczonej odpowiedzialności". Być może coś się ostatno
    zmieniło, bo wszedł parę lat temu nowy kodeks spółek handlowych. Przekonsultuj
    to lepiej ze specem od prawa handlowego, bo możesz się obudzić z ręką w nocniku.

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 5. Data: 2004-12-30 11:59:05
    Od: "S.Koper" <s...@p...onet.pl>

    > faktycznie odpowiadasz tylko do wysokości udzialów. Ale jeśli powstaną
    > zobowiązania podatkowe, wtedy wspólnicy odpowiadają juz calym
    > majątkiem. Przeciwnicy tej tezy argumentowali, ze to podwaza w ogóle
    > idee "ograniczonej odpowiedzialności". Byc moze coś sie ostatno
    > zmienilo, bo wszedl pare lat temu nowy kodeks spólek handlowych.

    To o czym piszesz to historia. Za zobowiazania spolki z o.o. moze poza sama spolka
    odpowiadac zarzad (art. 116 ordynacji podatkowej).
    Wczesniej regulowala to ustawa o zobowiazaniach podatkowych. Wspolnicy owszem
    odpowiadali, ale w takiej czesci w jakiej mieli prawo do uczestniczenia w podziale
    zysku (art 47 tejze ustawy).

    Pozdr.
    slawek

  • 6. Data: 2004-12-30 12:08:56
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > To o czym piszesz to historia.

    Oczywiście masz rację. Mnie się coś pop... - pomyliłem udziałowców z Zarządem.

    Pozdrawiam

    Czapla