    From: r...@r...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: udostepniane lacza a maskarada?
    Date: 7 Aug 2003 09:57:39 GMT
    Sender: "Użytkownik risp.pl - smart"<r...@r...pl>

    chcialbym zauwazyc, ze dyskusja w tym watku poszla gdzies w bok od chyba
    zasadniczego problemu.

    posiadanie firewalla (oprogramowania) nie jest rownoznaczne
    z udostepnianiem lacza.
    FW mozna miec na JEDYNYM komputerze podlaczonym do sieci i tak samo
    jak w towarzystwie innych komputerow knocic lub nie - wiec imho
    nie jest ot istota problemu udostepniania lacza kilku komputerom
    (czy to w jednym pokoju, domu, bloku czy wrecz na jednej ulicy ;-)).
    Knocic mozna tez bez firewalla i to nawet czesto znacznie bardziej
    i znacznie latwiej. (ale to nie jest problem zwiazny z pytaniem).

    udostepniac mozna przez inna karte sieciowa wiec do providera podlaczony
    jest dokladnie jeden komputer, a nie trzy. co jest JESZCZE podlacozne do tego
    komputera - to inna (albo i nie) sprawa.

    I czy to jest legalne - to jest chyba wlasciwe pytanie, nie ma co o
    FW jako takim i tym, ze ktos moze cos popsuc provierowi rozprawaic.
    Bez udostepniania moze tak somo popsuc.

    Czy wolno do komputera zsieciowanego podlaczyc 3 inne?
    w tym samym pokoju? w tym samym mieszkaniu? w tym samu bloku ;-) ?
    czy mozna od niego podlaczyc modem i zdzwaniac sie z kims?
    A jesli sie poustawia routingi, to ten ktos przez modem poprzez nasz
    (JEDYNY) komputer tez moze przejsc do Internetu itd. i co? jest to nielegalne?
    A czy wolno mi posadzic sasiadke do mojego jedynego komputera i pozwolic
    jej poklikac?
    Gdzie jest granica absurdu w ograniczaniu klienta?
    czy wolno mi myszka klikac w IE skoro jest ona (myszka) zasadniczo odrebnym
    urzadzeniem od mojego komputera, a wolno mi uzywac w sieci jednego urzadzenia?
    :)))
    Czy na tym jedynym slusznym komputerze wolno mi na raz odpalic 3 sztuki IE
    :)))?

    Nie wiem, nie pytam retorycznie. Trzeba popatrzec w to, co jest w umowie,
    zdefiniowac pojecie pojedynczego podlaczonego komputera (czy jak to bedzie
    ujete w umowie) i juz.

    pozdrawiam

    romekk