  • 51. Data: 2010-03-09 16:47:15
    Temat: Re: ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 09.03.2010 kamil <k...@s...com> napisał/a:

    > Znasz kraj, gdzie ubezpiecza sie kierowcow?

    Wielka Brytania?
    --
    Samotnik

  • 52. Data: 2010-03-09 16:49:57
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> wrote in message
    .

    > Wielka Brytania?

    Czytaj wyzej.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 53. Data: 2010-03-09 16:55:16
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "kamil" <k...@s...com> wrote in message

    > Ubezpiecza sie samochod z przypisanymi konkretnymi kierowcami. Sam
    > kierowca nie moze sobie wsiasc do dowolnego nieubezpieczonego samochodu i
    > jechac. Polisy AC czesto pozwalaja prowadzic inne samochody, masz wtedy OC
    > ale pod warunkiem, ze samochod jest ubezpieczony razem z jego
    > wlascicielem.

    Gwoli wyjasnienia:

    Samochody sa przypisane do jednej z 20 grup ubezpieczeniowych. Grupa bierze
    sie z mocy, popularnosci u roznej masci scigantow spod swiatel, chodliwosci
    u zlodziei itd. W 1 beda miejskie toczydelka 1.0, w 20 bedzie STI i
    Corvette.

    Ubezpiecza sie konkretny samochod, tylko jeden na polise. Masz dwa auta -
    kupujesz dwie polisy. Podajesz osoby, ktore beda samochod prowadzic. Wiek,
    okres posiadania PJ, ilosc wykroczen w ciagu ostatnich 5 lat, ewentualne
    znizki (w latach). Na tej podstawie wylicza sie skladke. Masz 18-letniego
    syna, ktory dopiero zdal PJ - skladka rosnie. Masz dwojke dzieci i autem
    jezdzi tez zona do pracy - skladka maleje.

    Dlatego za subaru place 800f rocznie, zamiast 200 za jakas Micre. Bo tak -
    wieksza szansa ze w subaru zetne drzewo przy zakrecie, niz w 60-konnej
    micrze toczac sie w korkach do pracy. System w zasadzie idealny, uwzglednia
    wszystko co ma wplyw na potencjalne zagrozenie na drodze. Dlatego smarkacze
    jezdza w ospojlerowanych corsach, bo samochod za 8000 i ubezpieczenie za
    1000 ojciec im kupi. Samochodu za 100 i ubezpieczenia za 8000 raczej nie.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 54. Data: 2010-03-09 17:02:44
    Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>

    Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości
    > "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> wrote in message
    > A to zle zrozumialem, myslalem ze od dwoch tygodni czekasz co sie stanie.
    > Na pocieszenie, pewnie statystycznie masz teraz kilka lat spokoju.

    Z wypłatą to poczekam ze 2 lata, rusek się zapiera że to nie jego wina...
    A jak wycenią to pewnie tak że nie będe wiedzial czy śmiać się czy płakać.

    Lewis
    Hornet PC 41 na sprzedaż
    Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
    dB Race: 145,5 dB ;)

  • 55. Data: 2010-03-09 17:11:56
    Od: "kamil" <k...@s...com>

> [...]
    > ubezpieczenie za 1000 ojciec im kupi. Samochodu za 100 i ubezpieczenia za

    Przykladowe wyliczenia dla zainteresowanych tematem, porownanie w tej samej
    firmie ubezp. dla zmyslonych kierowcow:

    Ubezpiczenie OC i od kradziezy. BMW 323i z 1999 roku z dodanym spoilerem i
    zmienionym wydechem (modyfikacje tez podnosza skladke), deklarowana wartosc
    ?3000, do 16.000km rocznie.

    Kierowcy:

    19-letni student, prawo jazdy niecaly rok - ?5.949 rocznie
    30-letni nauczyciel, prawo jazdy 10 lat - ?1.246 rocznie

    ten sam 30-letni nauczyciel z 5 latami znizek - ?661 rocznie.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 56. Data: 2010-03-09 17:47:28
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Uzytkownik "kamil" <k...@s...com> napisal w wiadomosci

    > I jak to rozwiazesz? Placisz 300zl i mozesz toczyc sie rodzinnym vanem
    > 1.6tdi albo wsiasc do EVO?

    a dlaczego nie?

    takich samych szkod mozesz narobic jadac maluchm jak 6 litrowa corvetta

  • 57. Data: 2010-03-09 17:59:14
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 09-03-2010 16:17, R.M. pisze:

    > i po co ta ironia? czytalas caly watek? napisalem wyraznie, ze nie
    > wiedzialem ile wynosi maks. suma ubezpieczenia i rezygnuje z tego pomyslu

    Drzesz się, że kradną nie znając faktów. Nie wiesz o czym mówisz ale
    wydajesz opinie i potępiasz.

    I oczekujesz, że Cię ktos pogłaszcze po główce jak powiesz "sorry, nie
    chciało mi sie poświęcić 5 minu na sprawdzenie na ile mnie ubezpieczają
    za te kilkaset zł, wolałem sobie pokrzyczeć głupoty na grupie".

    Żenada.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 58. Data: 2010-03-09 19:07:38
    Od: BK <b...@g...com>

    On 9 Mar, 15:47, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    >    Pomijając oczywiste - po pijaku itp. Normalnie umowy z regresem
    > zawrzeć raczej nie można, co?
    >
    > --
    > Liwiusz

    ale jaki sens mialoby ubezpieczenie sie z regresem? po to sie czlowiek
    ubezpiecza, zeby nie pokrywac szkody... place skladke i mam w nosie
    szkode

    w zyciu nie podpisalbym umowy ubezpieczenia, ktora zobowiazuje mnie do
    placenia skladki, a "wrazieco" i tak musze pokryc cala szkode - bo to
    zadne ubezpieczenie ;)

  • 59. Data: 2010-03-09 19:17:53
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hn5i4f$rvj$1@news.vectranet.pl R.M. <f...@g...com>
    pisze:

    > Dlaczego ubezpieczenie OC jest w takiej postaci jak obecnie? tzn ze
    > placimy roczna skladke, i jak nie spowodujemy wypadku to pieniadze
    > przepadaja ...
    Nie przepadają. Częściowo są wypłacane w postaci odszkodowań, w pozostałej
    części stanowią pokrycie kosztów działalności ubezpieczyciela oraz jego
    zysk.

    > powinno byc tak, ze wplacam kaucje, jesli nie spowoduje wypadku to te
    > pieniadze w raz z odsetkami sa zwracane w momencie gdy wyrejestrowuje
    > samochod, natomiast prowizje firmy ubezpieczeniowe powinny sciagac
    > wylacznie od osob, ktore powoduja wypadki
    Nie. Powinno być mniej więcej tak, jak jest (pomijam kwoty).

    > pytam, dlaczego na kazdym kroku jestesmy okradani przez rzad (ktory
    > ustanowil, takie przepisy jak przymusowe OC) oraz firmy ubezpieczeniowe?
    OC powinno być obowiązkowe aby chronić interes ofiar twoich błędów nawet
    jeśli nie masz nic co można by ci zabrać na odszkodowanie dla nich.

    --
    Jotte

  • 60. Data: 2010-03-09 19:23:18
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hn5si7$k65$1@inews.gazeta.pl Bydlę <bydl?@bydl?.pl>
    pisze:

    > Śmieszne jest to, że zakłada się rzekomą odpowiedzialność cywilną pojazdu
    > mechanicznego, bo ubezpiecza się pojazdy, nie kierowców.
    To akurat jest logiczne.
    Konkretnym pojazdem może szkodę wyrządzić nie tylko jego właściciel czy
    współwłaściciel, lecz zwyczajny pożyczający.
    Ubezpieczenie kierowcy - to znaczy kogo? Każdej osoby posiadającej prawo
    jazdy, niezależnie od tego czy w ogóle prowadzi? To dopiero byłby bezsens.

    --
    Jotte