    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ubezpieczenia uderzył i uciekł
    Date: Sun, 2 Jan 2005 23:25:40 +0100

    Użytkownik "Tomasz Jurek" <t...@N...pl> napisał w
    wiadomości news:cr9qp0$6it$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > - czy istnieje jakiś fundusz gwarancyjny (gdzieś o tym słyszałem) któy
    > wypłaca odszkodowanie jeśli sprawca ucieknie z miejsca kolizji?

    Z tego co wiem, to wypłaca, gdy sprawca nie ma OC. Ale w wypadku n/n sprawcy
    nie.

    > - czy ochrona w centrum handlowym ma prawo odmówić mi pokazania filmu,
    > na którym może być uwieczniona w/w kolizja?

    Tak. Zwłaszcza bezpośrednio po zajściu, bo nie ma takiej technicznej
    możliwości. Kaseta się nagrywa dalej. Po jej nagraniu, można później
    odtwarzać. Po za tym oni nie chcą pokazywać osobom postronnym tych kaset, by
    nikt nie wiedział, jaki zakres widzialności mają ich kamery. policji kasetę
    wydać muszą.

    > - czy mogę jakoś na tym wszystkim nie stracić?

    Będzie kłopot. Być może Pontiac nagrał się jak wyjeżdżał albo wjeżdżał. Będą
    numery rejestracyjne. Policja pewnie drobiny lakieru zabezpieczyła. Więc w
    razie wątpliwości będzie można powołać biegłego. I to chyba tyle, co mogę
    dobrego napisać.

    > - czy mogę się starać żeby odszkodowanie było wypłacone z innego
    źródła
    > niż moje AC?

    Z OC sprawcy - jak się go znajdzie. Nie wiem, czy czasem sam parking nie
    jest ubezpieczony, bo słyszałem, że bywają, ale nie znam zakresu
    odpowiedzialności ubezpieczyciela. Może warto zapytać?