  • Data: 2003-06-10 08:11:43
    Temat: Re: ubezpieczalnia- pomocy!!!
    Od: "p...@g...pl" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "piotrek" <r...@o...pl> wrote in message news:bc42dd$oki$1@news.onet.pl...
    > czesc mialem stluczke nie z mojej winy, koles pijany przerysowal mi pol
    > auta.przyjechala policja , spisali wszystko i kazali czekac na wezwanie bo
    > bede swiadkiem w sprawie.powiedzieli zebym zglosil u swojego
    ubezpieczyciela
    > szkode, co zrobilem i opisali mi samochod co i jak rozwalone.i tu zaczyna
    > sie problem.czekqm na wezwanie z policji juz 3 tydfzien i nic, a chce
    > samochod zrobic.
    > 1. jak sie ma sprawa jesli gosc nie mial ubezpieczonego samochodu?.ojcu
    > gosc w ubezpieczalni cos wspominal ze jak sprawca nie jest ubezpieczony to
> [...]

    A po co czekasz.
    Od policji należało wziąć dane gościa, nr rej. samochodu, no i nr polisy i
    przez kogo wystawiona, ale jak piszesz to właśnie tego nie miał.
    Z tym trzeba od razu do pzu. Zdaje się, że masz (już nie pamiętam) 7 albo 30
    dni na zgłoszenie szkody.
    Reszta to jest problem PZU.
    Technicznie to wygląda tak, że oni próbują to ściągnąć z polisy OC gościa, a
    jak się nie da to z funduszu gwarancyjnego, ale ty wtedy czekasz na
    zakończenie sprawy, a to może potrwać.
    Żeby to przyspieszyć możesz po oględzinach i obstrykaniu samochodu przez
    gościa z pzu pojechać naprwiać samochód z własnej kasy, a potem dostaniesz
    zwrot, albo to co pzu często proponuje to naprawić samochód z własnego AC
    (nie OC), a potem też dostać zwrot kasy (jeśli).
    I zapewne własnie z tym AC wiążą się utraty zniżek.
    Tyle wiem.