  • Data: 2009-12-12 10:51:50
    Temat: Re: trzebaby było poRe: Nasza dzielna policja
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "grzech" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:hfvnhn$pls$1@news.onet.pl...

    > A jak byś go przesłuchał w postępowaniu? W jakim charakterze?
    > Aby przesłuchać go w charakterze podejrzanego, to trzeba przedstawić mu
    > zarzuty. Aby przedstawić jakieś zarzuty to trzeba mieć podstawy. Jeśli
    > brak jest dowodów a są wskazania to przesłuchuje się delikwenta w
    > charakterze świadka uprzedzając o przysługujących uprawnieniach do odmowy
    > odpowiedzi na pytania.

    Praktyka mi znana. Ale ma sens, gdy załóżmy są jakieś okoliczności możliwe
    do wyjaśnienia. Przykładowo łapiemy gościa z kradzionym telefonem i mamy
    wątpliwość, bo może kupił telefon w sklepie i jest absolutnie nie winien, a
    po prostu kradziony telefon podłożył sprzedawca. Wówczas, jeżli wersja
    przez niego podana się sprawdzi, to zeznanie będzie dowodem przeciwko
    sprzedawcy. W wypadku pomalowania elewacji, to niby co może takie zeznanie
    wnieść do sprawy Twoim zdaniem?