  • 1. Data: 2004-09-26 15:39:02
    Temat: termin doreczenia postanowienia - jaka interpretacja
    Od: slimak <s...@w...pl>

    Sad przyslal postanowienie
    - wplynelo na poczte 23.08.2004 tego tez dnia zostalo awizowane
    - odebrane zostalo z poczty 24.08.2004

    Czy data doreczenia to 23 czy 24.08?
    Jakie przepisy to reguluja?

    Cos mi swita ze w przypadku nieodebrania awizowanej przesylki
    date awizowania uwaza sie za date doreczenia ale jak jest w przypadku
    odebrania przesylki?

  • 2. Data: 2004-09-26 15:55:56
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Uzytkownik "slimak" <s...@w...pl> napisal w wiadomosci
    > Sad przyslal postanowienie
    > - wplynelo na poczte 23.08.2004 tego tez dnia zostalo awizowane
    > - odebrane zostalo z poczty 24.08.2004
    >
    > Czy data doreczenia to 23 czy 24.08?

    Z cala pewnoscia 24-go.

    marekz

  • 3. Data: 2004-09-26 16:35:07
    Od: slimak <s...@w...pl>

    > Z cala pewnoscia 24-go.
    > marekz
    cieszy mnie to bardzo - tylko jaka podstawa prawna

    Teraz konkretnie moj przypadek:
    Sad przyslal postanowienie
    - wplynelo na poczte 23.08.2004 tego tez dnia zostalo awizowane
    - odebrane zostalo z poczty 24.08.2004
    Jeszcze poprosze poczte zeby wydala stosowny dokument potwierdzajacy
    termin odebrania

    A odpowiedz sadu jest taka:
    Sad postanawia odrzucic zazalenie a w uzasadnieniu pisze:
    " W niniejszej sprawie skarzacy otrzymal postanowienie z uzasadnieniem
    23.08.2004 a zatem termin wniesienia zazalenia minol z uplywem 30.08.2004 r"

    Zazalenie zlozylem na poczcie 31.08 !

    Co wy na to ?

    Zeby bylo jeszcze ciekawiej to na postanowieniu odrzycajacym zazalenie
    jest pieczatka:
    " Na niniejsze postanowienie/zarzadenie sluzy zazalenie do Sadu
    Wojewodzkiego/Apelacyjnego w Krakowie ...."
    I teraz nie wiem czy wlasciwe sam sobie mam skreslic ... choc nie bardzo
    wiem do jakiego sadu zkladac to zazalenie!"

    SLIMAK

  • 4. Data: 2004-09-26 16:46:13
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

> [...]
    > " W niniejszej sprawie skarzacy otrzymal postanowienie z uzasadnieniem
    > 23.08.2004 a zatem termin wniesienia zazalenia minol z uplywem 30.08.2004

    Najbardziej prawdopodobne jest to, ze na zoltej zwrotce panienka z poczty
    napisala date odbioru 23-go. Zagladales do akt na zwrotke ? Inna mozliwosc
    to slepy/glupi/zmeczony sedzia, o co w wiadomym miescie nietrudno. Z
    ciekawosci, jaki to wydzial (o ile to pytanie nie jest naruszeniem
    prywatnosci :) ?

    > Zeby bylo jeszcze ciekawiej to na postanowieniu odrzycajacym zazalenie
    > jest pieczatka:
    > " Na niniejsze postanowienie/zarzadenie sluzy zazalenie do Sadu
    > Wojewodzkiego/Apelacyjnego w Krakowie ...."

    Wojewodzkich to juz teraz nie ma. Teraz sa okregowe. A zazalenie zawsze
    oczko wyzej niz to na co "sie zalisz". Czyli jesli "zalisz sie"
    napostanowienie, ktore wyszlo z sadu okregowego , to do apelacyjnego, jak
    postanowienie z rejonowego to do okregowego (dawniej wojewodzkiego).

    marekz

  • 5. Data: 2004-09-26 18:13:44
    Od: Rodrig Falkenstein <f...@g...pl>

    Dnia Sun, 26 Sep 2004 18:46:13 +0200, MarekZ <m...@w...irc.pl>
    napisał:

    > Uzytkownik "slimak" <s...@w...pl> napisal w wiadomosci

    [ciach]

> [...]
    > mozliwosc to slepy/glupi/zmeczony sedzia, o co w wiadomym miescie
    > nietrudno. Z ciekawosci, jaki to wydzial (o ile to pytanie nie jest

    Zwrotki sądowe karne sa niebieske, a cywilne białe. Żółte zwrotki to te
    "dla ludu".

> [...]
    > napostanowienie, ktore wyszlo z sadu okregowego , to do apelacyjnego,
    > jak postanowienie z rejonowego to do okregowego (dawniej wojewodzkiego).

    To że jest stempelek nie znaczy jeszcze że jest zażalenie - mógł się
    przypadklowo przystawić. A z tymi zażaleniami to tez nie jest tak, że
    zawsze oczko wyżej. Np zażalenie na odmowę zmiany środka zapobiegawczegop
    rozpatruje teraz ten sam sąd we trzech.

    --
    Falkenstein
    Okoliczności obciążające uwzględniane przy wymiarze kary są następujące:

  • 6. Data: 2004-09-26 18:32:01
    Od: "F" <f...@z...tech.us.edu.pl>

    Użytkownik "Rodrig Falkenstein" <f...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przypadklowo przystawić. A z tymi zażaleniami to tez nie jest tak, że
    > zawsze oczko wyżej. Np zażalenie na odmowę zmiany środka zapobiegawczegop

    A w postepowaniu karnym zawsze sie wnosi zazalenie do sadu, ktory wydal
    skarzone postanowienie/zarzadzenie, gdyz ten sad moze to postanowienie
    zmienic sam a jesli nie zmieni, to wtedy idzie "oczko" wyzej.

    Pozdrawiam,

    Florek

  • 7. Data: 2004-09-26 18:37:31
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik F napisał(a) w wiadomości news:cj720p$lho$1@atlantis.news.tpi.pl:

> [...]
    > skarzone postanowienie/zarządzenie, gdyz ten sad moze to postanowienie
    > zmienic sam a jesli nie zmieni, to wtedy idzie "oczko" wyzej.

    Kązde zażalenie skałda się za pośrednictwem sądu który je wydał.
    I rzeczywiście są zażaelnia które nie przenoszą sprawy wyżej, lecz do skałdu
    równorzędnego. I to zarówno w postepoeaniu karnym jak i cywilnym (chyba ?). To
    wyjatki.

    --
    JOHNSON :)

  • 8. Data: 2004-09-26 20:22:55
    Od: "F" <f...@z...tech.us.edu.pl>

    Użytkownik "Johnson" <j...@a...pl.nospam> napisał w wiadomości

> [...]
    skałdu
    > równorzędnego. I to zarówno w postepoeaniu karnym jak i cywilnym (chyba

    Wlasnie co do cywilnego rowniez nie jestem pewny :( i gnebi mnie to teraz...

    F.

  • 9. Data: 2004-11-26 22:07:58
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

    > Wlasnie co do cywilnego rowniez nie jestem pewny :( i gnebi mnie to
    teraz...

    Nope...w cywilnym nie ma takich kwiatkow :)

    konrad

  • 10. Data: 2004-11-27 01:58:39
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Konrad vel Legislator napisał(a) w wiadomości

    > teraz...
    >

    > Nope...w cywilnym nie ma takich kwiatkow :)

    Jednak jakiś odpowiednik podobnej sytuacji jest - art. 518 (1) paragraf 3-3a
    kpc. Skarga jest środkiem odwoławczym i służy do sądu w którym orzeka
    referendarz sądowy.

    --
    JOHNSON :)