  • 1. Data: 2004-09-26 13:40:11
    Temat: opoznienia przy wystawieniu decyzji urzednika, utracone korzysci
    Od: "s8y" <s8y[CutItOut]@gazeta.pl>

    oczekuje na decyzje urzednika (poswiadczenie moich kwalifikacji zawodowych).
    Wlasnie mija 3tyg. a maxymalny czas na takie dzialania to 30 dni.
    1. Jak wygląda procedura zaskarżenia urzednika o opieszałość (Kodeks
    Postepowania Amin.)
    2. Jakie sa przewidziane sankcje dla urzedu/urzednika?
    3. Czy w przypadku utraty kontraktu moge skarzyc instytucje o wyrównanie
    utraconych korzysci (gdy otrzymam decyzje po wiecej niz 30 dniach i przez to
    strace kontrakt)?
    4.Jak wyglada taka procedura?
    5.Wiem ze w UE wynagrodzenie prawnika moze byc ustalone jako % zasadzonego
    odszkodowania, czy sa w PL kancelarie ktore funkcjonuja podobnie?

    Z gory dzieki za info
    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2004-09-27 18:07:26
    Od: "J.A." <l...@p...com>

    Sun, 26 Sep 2004 14:40:11 +0100, na pl.soc.prawo, s8y napisał(a):

> [...]
    > 5.Wiem ze w UE wynagrodzenie prawnika moze byc ustalone jako % zasadzonego
    > odszkodowania, czy sa w PL kancelarie ktore funkcjonuja podobnie?

    USTAWA z dnia 14 czerwca 1960 r. (z późniejszymi zmianami).Tekst pierwotny:
    Dz. U. Nr 30 z 1960 r., poz. 168. Dziennik Ustaw Rok 2000 Nr 98 poz. 1071
    (Dz.U. z 2000 r., Nr 98, poz. 1071, zm.: Dz.U. z 2001 r., Nr 49, poz. 509;
    Dz.U. z 2002 r., Nr 113, poz. 984; Dz.U. z 2002 r., Nr 169, poz. 1387;
    Dz.U. z 2003 r., Nr 130, poz. 1188)
    Ostatnie zmiany: z 2003 r. Nr 130, poz. 1188.

    Rozdział 7
    Załatwianie spraw.

    Art. 35. [Terminy do załatwiania spraw] § 1. Organy administracji
    publicznej obowiązane są załatwiać sprawy bez zbędnej zwłoki.

    § 2. Niezwłocznie powinny być załatwiane sprawy, które mogą być rozpatrzone
    w oparciu o dowody przedstawione przez stronę łącznie z żądaniem wszczęcia
    postępowania lub w oparciu o fakty i dowody powszechnie znane albo znane z
    urzędu organowi, przed którym toczy się postępowanie, bądź możliwe do
    ustalenia na podstawie danych, którymi rozporządza ten organ.

    § 3. Załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno
    nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie
    skomplikowanej - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia
    postępowania, zaś w postępowaniu odwoławczym - w ciągu miesiąca od dnia
    otrzymania odwołania.

    § 4. Organy wyższego stopnia mogą określać rodzaje spraw, które załatwiane
    są w terminach krótszych niż określone w § 3.

    § 5. Do terminów określonych w przepisach poprzedzających nie wlicza się
    terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych
    czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień
    spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.

    Art. 36. [Zwłoka w załatwieniu sprawy] § 1. O każdym przypadku nie
    załatwienia sprawy w terminie określonym w art. 35 organ administracji
    publicznej obowiązany jest zawiadomić strony, podając przyczyny zwłoki i
    wskazując nowy termin załatwienia sprawy.

    § 2. Ten sam obowiązek ciąży na organie administracji publicznej również w
    przypadku zwłoki w załatwieniu sprawy z przyczyn niezależnych od organu.

    Art. 37. [Zażalenie na nie załatwienie sprawy w terminie] § 1. Na nie
    załatwienie sprawy w terminie określonym w art. 35 lub ustalonym w myśl
    art. 36 stronie służy zażalenie do organu administracji publicznej wyższego
    stopnia.

    § 2. Organ wymieniony w § 1, uznając zażalenie za uzasadnione, wyznacza
    dodatkowy termin załatwienia sprawy oraz zarządza wyjaśnienie przyczyn i
    ustalenie osób winnych nie załatwienia sprawy w terminie, a w razie
    potrzeby także podjęcie środków zapobiegających naruszaniu terminów
    załatwiania spraw w przyszłości.

    Art. 38. [Odpowiedzialność pracownika za zwłokę] Pracownik organu
    administracji publicznej, który z nieuzasadnionych przyczyn nie załatwił
    sprawy w terminie lub nie dopełnił obowiązku wynikającego z art. 36 albo
    nie załatwił sprawy w dodatkowym terminie ustalonym w myśl art. 37 § 2,
    podlega odpowiedzialności porządkowej lub dyscyplinarnej albo innej
    odpowiedzialności przewidzianej w przepisach prawa.

    --
    J.A.