  • 1. Data: 2004-09-26 13:53:32
    Temat: Sprawa Rywina oże mi ktoś rozjaśni
    Od: "Gumppek" <p...@t...pl>

    Chodzi mianowicie o sprawę Rywina i raport Ziobry. Czy w obecnym stanie
    sprawy możliwym jest takie rozwiązanie:
    przeciwko millerowi prokuratura umorzyła postępowanie -nie ma żadnych
    przeszkód aby
    postępowanie zostało ponownie podjęte a rywin stał się świadkiem -jako
    osoba skazana nie ma on już prawa odmowy zeznań ze względu na
    możliwość ukarania za czyn przestępczy bo karę już ma .miller nie może
    stanąć przed zwykłym sadem bo w chwili przestępstwa był objęty
    immunitetem jako premier a teraz jako poseł i odpowie przed trybunałem
    Stanu w przyszłej kadencji ponieważ opozycja nie będzie forsować tego
    obecnie ponieważ nie będzie miała wpływu na skład Trybunału -więc
    poczeka do wyników wyborów .fakt że jako przestępca na stanowisku nie
    poniesie kary w ramach odpowiedzialności jest tez wątpliwy -odpowie z
    paragrafu nadużywania stanowiska publicznego w celu prywatnej korzyści
    lub uczestnictwa w zorganizowanej grupie przestępczej -czyli wyrok
    dostanie w podwójnej wysokości wymierzonej kary.
    Mi osobiście wydaje się, iż Rywin nadal korzysta
    z prawa do odmowy zeznań. Bo nawet, jeżeli składałby fałszywe zeznania to:
    po pierwsze jak to udowodnić
    po drugie gdyby nawet udowodniono to wyłączona była by karalność
    bo dotyczyłoby to tego samego czynu.
    A bez jego zeznań nie pojawiły by się nowe dowody pozwalające na
    podjęcie śledztwa.

    Lepiej spieprzyć coś samemu, niż czekać aż spiepszy się samo.

  • 2. Data: 2004-09-26 13:57:49
    Temat: Re: Sprawa Rywina oże mi ktoś rozjaśni
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Gumppek napisał(a) w wiadomości
    > Chodzi mianowicie o sprawę Rywina i raport Ziobry. Czy w obecnym stanie
    > sprawy możliwym jest takie rozwiązanie:
    > przeciwko millerowi prokuratura umorzyła postępowanie

    Podejrzewam że przeciwko Milerowi nie było postępowania (nie przedstawiono mu
    zarzutów).
    Nie trzeba wierzyć we wszystko co uchwali sejm. To że większości posłów coś
    powie, nie oznacza że to cos staje się prawdą.

    --
    JOHNSON :)

  • 3. Data: 2004-09-26 14:25:29
    Od: "Gumppek" <p...@t...pl>

    Użytkownik "Johnson" <j...@a...pl.nospam> napisał w wiadomości
    > No tak ale prowadzone było śledztwo w sprawie i ono zakończyło się
    postawieniem zarzutów Rywinowi. Czyli śledztwo w sprawie zostało prawomocnie
    zakończone.

  • 4. Data: 2004-09-27 11:24:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 26 Sep 2004, Gumppek wrote:
    [...]
    >+ postępowanie zostało ponownie podjęte a rywin stał się świadkiem -jako
    >+ osoba skazana nie ma on już prawa odmowy zeznań ze względu na
    >+ możliwość ukarania za czyn przestępczy bo karę już ma

    Ale przecież mogłaby się narazić na zarzuty o popełnienie
    INNEGO czynu :>

    pozdrowienia, Gotfryd