    From: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: teren prywatny - wspolnoty mieszkaniowej
    Date: Thu, 1 Jan 2009 16:34:16 +0100

    Dnia Thu, 1 Jan 2009 15:00:28 +0100, marek napisał(a):

    > na terenie wspolnoty mieszkaniowej mamy garaze. dzis jakis kierowca - chyba
    > nie przemyslal dokladnie - zaparkowal swoj samochod tak, ze utrudnil wyjazd
    > z 2 garazy- brak bylo mozliwosci otowrzenia wiat i wyjazdu. sasiad wezwal
    > straz miejska- oni powiedzieli, ze nie moga interweniowac, bo to teren
    > wspolnoty mieszkaniowej - podobne zdanie miala policja.czy faktycznie
    > kierowca nie popelnil wykroczenia i nie ma mozliwosci go ukarania?
    > m.

    Wspólnoty rozwiązują takie problemy wewnętrznymi regulaminami, które są
    uchwalane na walnych zgromadzeniach większością głosów.
    Dodatkowo na terenie wspólnoty nie widzę przeszkód aby postawić znaki
    informujące o możliwości wywiezienia pojazdu (informuje o tym gości
    wspólnoty). W przypadku naruszenia regulaminu, zarząd wspólnoty ma w takim
    przypadku pełne umocowanie prawne do usunięcia pojazdu, a potem ewentualnie
    roszczenie cywilne o zwrot kosztów.

    Co do braku możliwości prawnych interwencji straży miejskiej czy policji to
    z jednej strony jest to słuszna ochrona własności i nie integowania zbytnio
    w sprawy własnościowe.
    Z drugiej strony uciązliwe, bo trzeba szukać zarządcy terenu, który
    ewentualnie może zarządzić jakieś działanie.

    Teraz jest moda na zamknięte osiedla, szlabany, kontrolę przepływu pieszych
    i samochodów przezbramy. Najwygodniejszym rozwiązaniem wydawałoby się
    mogłoby by być, aby do takich działań zarządy wspólnot za zgodą walnego
    zgromadzenia upoważniły agencje ochrony, które i tak są na terenie
    wspólnoty całą dobę.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    http://foto.3mam.net/11-11-2008/ind.php?pid=2&iid=20
    mBank w Warszawie