  • 1. Data: 2006-04-03 10:51:18
    Temat: telefon komórkowy -niezgodny regulamin ,pomozcie mi
    Od: " elais_23" <e...@g...SKASUJ-TO.pl>

    witam,
    posiadam telefon komorkowy w plus gsm na karte,z firma polkomtel wygralam juz
    jedna reklamacje ale ta bedzie ciezsza do wygrania ,prosze o pomoc:)
    1.sytuacja kiedy mam na komorce 50 zl ( tyle mi sie wyswietla) a mam
    zablokowane przez nich polaczenia wychodzace ,bo musze doladowac telefon i tym
    samym przedluzyc mu waznosc, nie godze sie z tym ,bo mam 50 zl i chce to
    wykorzystac najpierw ,myslalam zeby sie powolac na przepis KC o niedozwolonych
    klauzulach (bo regulamin polkomtela zmusza mnie do zawierania tych swiadczen w
    przyszlosci ,bo inaczej zablokuja mi podstawowa funkcje telefonu czyli
    mozliwosc dzwonienia)wiem ze to zagmatwane troche ,ale mam nadzieje ze jasno pisze
    2.w wyniku pierwszej reklamacji doladowali mi telefon o 25 zl - co przedluzylo
    waznosc do dzownienia o 7 dni (nie napisali na jakiej podstawie ,normlanie u
    nich jest ze za 10 zl -doladowuje na 7 dni a za 30 zl na 30 dni ,wiec na
    jakiej podstwie to obliczyli? -to niesprawiedliwe)
    Co o tym myslicie?
    Mam pieniadze na komorce i nie moge dzowonic ,to chore ,a max doladowanie to
    50 zl co przedluza o 90 dni ,czyli zakladaja ze po tym czasie znowu musze
    doladowac ,zeby miec PODSTAWOWA FUNNKCJE TELEFONU -czyli mozliwosc dzownienia,
    \dziekuje za pomoc,
    pozdrawiam,
    Kasia

  • 2. Data: 2006-04-03 12:20:13
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    elais_23 napisał(a):

> [...]
    > doladowac ,zeby miec PODSTAWOWA FUNNKCJE TELEFONU -czyli mozliwosc dzownienia,

    To ja się tak przy okazji dołączę do pytania.
    Mam karnet na basen - na 10 wejść, ale ważny tylko przez miesiąc.
    Czy to nie jest dokładnie ta sama sytuacja?

    Po miesiącu jak mam jakieś jeszcze niewykorzystane wejścia to one nagle
    tracą wartość.

    Czy może coś w przypadku karnetu na basen zmienia to, że można zawsze
    kupić wejściówki jednorazowe (droższe)?

  • 3. Data: 2006-04-03 18:03:33
    Od: Przemysław Bernat <p...@p...com>

    Dnia Mon, 03 Apr 2006 14:20:13 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Po miesiącu jak mam jakieś jeszcze niewykorzystane wejścia to one nagle
    > tracą wartość.
    >
    > Czy może coś w przypadku karnetu na basen zmienia to, że można zawsze
    > kupić wejściówki jednorazowe (droższe)?

    A ja mam podobny problem z ZTM: kupiłem bilet miesięczny na marzec, a
    drugiego zachorowałem. Cały miesiąc byłem chory i nie jeździłem. Dzisiaj
    jadę, a kanar mówi, że jest nieważny. Jakim prawem?! Tylko raz jechałem w
    marcu, a bilet jest na cały miesiąc. Czy mogę ich pozwać o praktyki
    monopolistyczne?

    --

    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 4. Data: 2006-04-03 20:34:00
    Od: "el gato" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Przemysław Bernat" <p...@p...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > jadę, a kanar mówi, że jest nieważny. Jakim prawem?! Tylko raz jechałem w
    > marcu, a bilet jest na cały miesiąc. Czy mogę ich pozwać o praktyki

    no ale przedmowca opisuje inna sytuacje. Ma 10 wejsc przez miesiac, a Ty
    masz bilet miesieczny, wazny miesiac - nie 10 "jazd" w miesiacu. Jakbys mial
    bilet na 10 kursów to wkurzylbys sie gdyby wazny byl np. miesiac i nie mogac
    go wykorzystac. Nie twierdze, ze maja racje, ze sa "oszukiwani" jednakze
    wykazuje roznice miedzy twoim przykladem a ich.

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2006-04-03 20:38:39
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    el gato napisał(a):

> [...]
    > go wykorzystac. Nie twierdze, ze maja racje, ze sa "oszukiwani" jednakze
    > wykazuje roznice miedzy twoim przykladem a ich.

    Dlaczego 10 wejść? On ma talon na balon, którego ważność wygasa
    konkretnego dnia. Za talon może kupować balony w różnych cenach. W
    ramach premii sprzedawca zgadza się, aby po kupieniu nowego talonu
    wartość starego dodać do nowego.

    Z talonami chyba każdy się spotkał, prawda? ;-)

    M.

  • 6. Data: 2006-04-03 23:51:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    elais_23 [###e...@g...SKASUJ-TO.pl.###] napisał:

    Moim zdaniem sprawa nie rokuje szans na wygraną przez Ciebie. Ten
    okres, po którym blokują telefon wynika z umowy. Przyjmij, że to umowa
    o świadczenie usług udostępnienia numeru telefonu na załóżmy 3
    miesiące. Z upływem tego terminu umowa przestaje wiązać strony. Możesz
    ją przedłużyć, ale nie musisz. Umowa obejmuje również ograniczenie
    ilości rozmów do określonej kwoty. Przeniesienie pozostałej kwoty na
    dalszy okres jest kwestią umowy z operatorem.

  • 7. Data: 2006-04-04 00:38:03
    Od: Marek <n...@w...jest>

    > Mam pieniadze na komorce i nie moge dzowonic ,to chore

    Masz rację, że chore, bo tak naprawdę to telefon na kartę wcale nie jest
    tańszy i wygodniejszy niż abonament. Ale tak jest i już.
    W zasadzie to wygoda karty jest tylko w sytuacji, kiedy ktos komorke ma po
    to, zeby dzwonic co dluzszy czas - np. przez jeden miesiac w roku i
    dodatkowo nie chce zawierac umowy terminowej lub placic za aktywacje przy
    umowie na czas nieokreslony. Wtedy przedluzasz sobie doladowaniami w ciagu
    roku, a uzbierana sumke wydajesz jednorazowo przez jeden miesiac.
    Caly przekret z kartami polega na tym, ze wydaje sie piekne, a wcale nie
    jest :).
    W Erze masz taniej niz - jak opisujesz - w Plusie: 20zl = miesiac. Ale mze
    za to inne sprawy sa lepsze w Plusie

    --
    Marek
    http://zapraszam.pl

  • 8. Data: 2006-04-04 06:13:05
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    el gato napisał(a):

    > Nie twierdze, ze maja racje, ze sa "oszukiwani" jednakze
    > wykazuje roznice miedzy twoim przykladem a ich.

    Ja tam się wcale oszukany nie czuję :)
    Niemniej po prostu uważam sytuację z karnetem za analogiczną do
    przepadających pieniędzy w prepaidach.

    Zresztą można takie przykłady mnożyć:
    - czasowo ograniczone promocje w sklepach
    - różne darmowe minuty w telefonii
    itp.

  • 9. Data: 2006-04-04 08:20:11
    Od: Dominik & Co <D...@w...pl>

    elais_23 napisał(a):

    > Mam pieniadze na komorce i nie moge dzowonic ,to chore ,a max doladowanie to

    W kwestii formalnej: nie masz już żadnych pieniędzy, a zapłacone z góry
    usługi (pomijając już "na komórce"). A na termin ważności połączeń
    wychodzących zgodziłaś się czytając regulamin. Zwyczajna umowa
    ograniczona czasowo.

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 10. Data: 2006-04-04 08:49:16
    Od: Dominik & Co <D...@w...pl>

    Marek napisał(a):

    > Masz rację, że chore, bo tak naprawdę to telefon na kartę wcale nie jest
    > tańszy i wygodniejszy niż abonament. Ale tak jest i już.

    Każdy telefon jest na kartę (SIM). A czy płacisz za usługi telekomunikacyjne
    z góry czy z dołu w miesięcznych okresach rozliczeniowych to rzecz druga,
    każdy wybiera to, co jemu wygodnie.
    Prepaid jest wygodniejszy w wielu sytuacjach, choćby dla dziecka
    (nie nabije kosmicznego rachunku), bardzo łatwa kontrola kosztów,
    zero problemów w razie trudności finansowych (nie masz- nie płacisz i z tego
    tytułu żadne kruki czy inne wrony Cię sądem i komornikiem nie straszą), itd itp.

    No chyba, że dla kogoś istotniejszy jest przeładowany gadżetami telefon
    "za złotówkę" (czytaj spłacany w ratach)...

    > Caly przekret z kartami polega na tym, ze wydaje sie piekne, a wcale nie
    > jest :).

    Coś się Waść tych kart tak uczepił? Jeśli chodzi o doładowania konta,
    to osobiście robię to przelewem i za chwilkę mam środki do dzwonienia.
    Czym to w sensie wygody różni się od zapłaty faktury- dalibóg, nie mam
    pojęcia (zlecenie stałe też można uczynić).

    A czy w postpaidzie miesięczny okres ważności wychodzących
    (żeby dało się dzwonić trzeba wszak zapłacić fakturę) to wygoda? :-P

    > W Erze masz taniej niz - jak opisujesz - w Plusie: 20zl = miesiac. Ale mze
    > za to inne sprawy sa lepsze w Plusie

    Najtaniej utrzymać wychodzące w Samych Swoich- 11.50 miesięcznie
    przy doładowaniu za 80 zł (ważność wychodzących 210 dni).

    A tak w ogóle to przepraszam za OT :-)

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP