  • 1. Data: 2006-04-03 10:16:51
    Temat: niezaplacone projekty, prawa do publikacji
    Od: z...@o...pl

    Caly zeszly rok przygotowywalem rózne koncepcje i projekty dla
    klienta agencji X,
    dzialam na wlasny rachunek a za projekty wystawiam faktury.

    Za wspomniane projekty (owoc pólrocznej intensywnej pracy) faktur
    firmie X nie wystawilem - wlascicielka (moja znajoma zreszta)
    sugerujac moje zaniedbania w innych kwestiach stwierdzila ze
    narazilem agencje na duze straty i ze w zwiazku z tym nie mam
    prawa domagac sie zaplaty za swoja prace - faktur nie przyjela.

    Moim zdaniem jest to pretekst do personalnej zagrywki - znajoma ma zal
    o to ze nadalem nizszy priorytet jej klientom i teraz próbuje w ten
    sposób pokazac kto jest wazniejszy a do tego zatrzymac dla siebie
    spora sumke.
    Wydaje mi sie ze realnych podstaw do niezaplacenia nie ma, poza tym
    chyba najpierw powinna zaplacic za faktycznie wykonana prace (w tym
    koszta pracy moich podwykonawców) a potem ewentualnie starac sie
    dochodzic wyrównania szkód jesli takie w ogóle mialy miejsce
    zamiast samemu ustalac sobie to wg wlasnego widzimisie?

    Pytanie: czy mam prawo domagac sie i od kogo:

    Odszkodowania za publikacje bez zaplaty/ pozwolenia? (agencja X czy
    jej Klient?)
    Czy mam prawo zadac wycofania z obrotu/rynku materialów z moimi
    projektami od koncowego uzytkownika - klienta agencji X?

    Próby polubownego zalatwienia sprawy koncza sie na ignorowaniu
    moich maili, telefonów i straszeniu ew. pozwem za wyrzadzone szkody

    z góry dziekuje za wsparcie fachowe

    Jacek

  • 2. Data: 2006-04-03 11:40:36
    Temat: Re: [ot] niezaplacone projekty, prawa do publikacji
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    z...@o...pl wrote:

    > wlascicielka (moja znajoma zreszta)

    No i znow potwierdza si estara prawda - nie wchodzic w uklady ze
    znajomymi. Raz wszedlem i wiecej w zyciu tego nie zrobie, chyba, ze
    zaplaca z gory cene zaporowa...

    ________________
    Gore, gore, gore!!! Horrory mniamusne, krwia ociakajace i oplywajace
    w bezsensownej sadystycznej nieraz przemocy. Dlaczego i co nas kreci
    w takich filmach, brutalnych, wrecz chorych? ... http://tiny.pl/md2f

  • 3. Data: 2006-04-03 21:47:43
    Temat: Re: niezaplacone projekty, prawa do publikacji
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

    Nie znam sie na prawie autorskim , ale na moja logike przymujac:

    >Pytanie: czy mam prawo domagac sie i od kogo:
    >Odszkodowania za publikacje bez zaplaty/ pozwolenia? (agencja X czy
    >jej Klient?)

    Od agencji ( w koncu agencja zlecila i chyba jej przekazales) i jak
    opublikowali to przyjeli i projekt musial byc OK - kto opublikowalby zly (
    masz jakies zalozenia projektu?)

    >Czy mam prawo zadac wycofania z obrotu/rynku materialów z moimi
    >projektami od koncowego uzytkownika - klienta agencji X?

    Mysle ,ze tak - dodatkowo zadalbym kasy za kazdy dzien wykorzystania bez
    zgody autora od momentu powiadomienia - chyba , ze porozumiecie sie co do
    zaplaty. Moze tu chyba warto byloby poinformowac o tym Klienta i od niego
    zadac - to moze spowodowac nacisk na agencje i mozliwe polubowne zalatwienie
    sprawy.

    Nie wiem ,czy rada jest dobra - ja probowalbym tak to zalatwic ...

    K.

  • 4. Data: 2006-04-03 23:56:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik <z...@o...pl> napisal w wiadomosci
    ps.com...

    Musimy ustalic jedna podstawowa rzecz. Albo jej te parce sprzedales,
    albo nie sprzedales. Wystawienie lub nie faktury ma tu drugorzedne
    znaczenie, bo ona jedynie dokumentuje zaistniala sytuacje. Jesli jej
    sprzedales, to wystaw fakture. Jesli nie przyjmie, to pozwij o zaplate
    do sadu. Jesli niesprzedales, to wówczas zlóz zawiadomienie o
    przestepstwie naruszenia Twoich praw autorskich. Mogles jej przekazac
    prace jako oferte, ale ona albo musi je kupic, albo nie ma prawa z
    nich korzystac.