  • 1. Data: 2006-09-16 06:47:24
    Temat: tele2 przestepstwo czy postepowanie cywilne-dlugie
    Od: " " <g...@W...gazeta.pl>

    na poczatku stycznia 2004 roku do moich dziadkow przybyla pewna pani i
    zaczela mamic, jakie to korzysci beda mieli po podpisaniu umowy z tele 2.
    dziadek sadzac, ze to jakis regulamin podpisal go.nikt go nie informowal, ze
    podipsuje umowe z tele2. po jakims czasie zadzwonił do niego jakiś pan, podał
    się, że jest z Tele2i poinformował, że firma wprowadza udogodnienia dla
    abonentów, a mianowicie darmowe połączenia lokalne w każdą sobotę. dziadek
    powiedzial, że bardzo mało korzysta z telefonu i nie opłaca się wchodzić w
    nowe rozwiązania tym bardziej, że uczestniczylw Telekomunikacji Polska SA w
    programie &#8222;60 minut za darmo&#8221;. Rozmówca odpowiedział, że to nie
    przeszkadza i
    dalej nalegał.Któregoś dnia otrzymał z Tele2 Polska pismo z datą: &#8222;Warszawa
    2005&#8221; adresowane do &#8222;Szanowni Państwo&#8221; i pisze się w pierwszym
    zdaniu
    cyt.: &#8222;uprzejmie informujemy, że zamówiony przez Państwa plan taryfowy &#8211;
    cennik sekundowy dla klientów indywidualnych plus darmowe połączenia lokalne
    w każdą sobotę przez 12 miesięcy &#8211; jest już aktywny&#8221; gdy w sumie
    zorientowal
    sie, ze zostal zrobiny w balona zawierajac faktycznie umowe, zerwal ja i tele
    2 ukarala go 100 kary.

    1. czy mamy tu do czynienia z oszustwem ze strony tele2 i czy ta sprawe
    kierowac do prokuratury?
    2. czy raczej pozostaje proces cywilny
    3. czy po prostu wszystko bylo w porzadku, a dziadek na drugi raz powinien
    byc swiadomy prawa.

  • 2. Data: 2006-09-16 06:57:06
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    g...@W...gazeta.pl napisał(a):
> [...]
    > podipsuje umowe z tele2. po jakims czasie zadzwonił do niego jakiś pan, podał

    Sugerujesz, że dziadkowi ktoś jeszcze musiał przeczytać to, co
    podpisuje, bo sam tego nie potrafił zrobić?

> [...]
    zorientowal
    > sie, ze zostal zrobiny w balona zawierajac faktycznie umowe, zerwal ja i tele

    Na czym polegało zrobienie w balona? Czy nowy plan, w połączeniu z
    możliwością korzystania z połączeń przez TP, był niekorzystną propozycją
    dla dziadka?

    >100zł kary

    A co takiego było w tej umowie, że dziadek wolał zapłacić 100zł, niż
    poczekać do końca umowy?

    > 1. czy mamy tu do czynienia z oszustwem ze strony tele2 i czy ta sprawe
    > kierowac do prokuratury?

    A na czym to oszustwo miałoby polegać?

    > 2. czy raczej pozostaje proces cywilny

    Jakie straty poniósł dziadek?

    > 3. czy po prostu wszystko bylo w porzadku, a dziadek na drugi raz powinien
    > byc swiadomy prawa.

    Nie widzę tutaj żadnego oszustwa.

    L.

  • 3. Data: 2006-09-16 07:16:29
    Od: "Arek arkadoo" <a...@o...pl>

    > sie, ze zostal zrobiny w balona zawierajac faktycznie umowe, zerwal ja i tele
    > 2 ukarala go 100 kary.

    Czy w ogóle kara umowna jest możliwa w tym przypadku? Zdaje się, że
    to zobowiązanie pieniężne.

    Arek
    www.rower.fan.pl

  • 4. Data: 2006-09-16 07:37:41
    Od: " " <g...@N...gazeta.pl>

    > Sugerujesz, że dziadkowi ktoś jeszcze musiał przeczytać to, co
    > podpisuje, bo sam tego nie potrafił zrobić?

    tak sugeruje, czlowiek, ktory ma 79 lat nie musi byc taki qumaty jak Ty.

    > Na czym polegało zrobienie w balona?

    na tym, ze dziadek nie wiedzial, ze zawiera umowe. wykorzystano blad,
    niewiedze dziadka, mylnio go poinformowano, ze to tylko regulamin.

    Czy nowy plan, w połączeniu z
    > możliwością korzystania z połączeń przez TP, był niekorzystną propozycją
    > dla dziadka?

    a co to ma do rzeczy czy byl korzystniejszy czy nie? tele2 osiagnelo
    korzysci, bo dziadek przez prawie 2 lata placil tele2.

    > A co takiego było w tej umowie, że dziadek wolał zapłacić 100zł, niż
    > poczekać do końca umowy?

    wiesz co? zapisz sie do tele 2 i moze potem porozmawiamy. gdyby te ich listy
    i tlumaczenia opisa, zabrakloby miejsca. a jak uwazasz, jak otrzymujesz pismo
    adresowane>> szanowni panstwo>> - to jest do ciebie? a jak otrzymujesz pismo
    z data <warszawa 2005>> - jaka date przyjmiesz?

    > Jakie straty poniósł dziadek?

    oplaty dla tele2 plus kara 100 zl.

  • 5. Data: 2006-09-16 07:50:17
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    g...@N...gazeta.pl napisał(a):

    > tak sugeruje, czlowiek, ktory ma 79 lat nie musi byc taki qumaty jak Ty.

    Jeśli uważasz, że nie potrafi samodzielnie podejmować dezycji, to
    trzeba go ubezwłasnowolnić, niestety...

    A nawet jeśli podpisał - mógł dać do konsultacji komuś z rodziny, z
    tamtej umowy można się było wycofać w ciągu 10 dni.

    Jeśli wszystkie terminy już minęły - trzeba dotrzymać warunków umowy.

    > na tym, ze dziadek nie wiedzial, ze zawiera umowe. wykorzystano blad,
    > niewiedze dziadka, mylnio go poinformowano, ze to tylko regulamin.

    Trzeba by to było udowodnić. A to raczej trudne, skoro podpis dziadka
    jest na _umowie_.

    > Czy nowy plan, w połączeniu z

    > a co to ma do rzeczy czy byl korzystniejszy czy nie? tele2 osiagnelo
    > korzysci, bo dziadek przez prawie 2 lata placil tele2.

    Oszustwo na ma celu niekorzystne rozporządzenie swoim mieniem. Czy
    dziadek niekorzystnie rozporządził swoim mieniem? Czy będąc w TP
    płaciłby mniej?

> [...]
    > adresowane>> szanowni panstwo>> - to jest do ciebie? a jak otrzymujesz pismo
    > z data <warszawa 2005>> - jaka date przyjmiesz?

    Zgodnie z warunkami promocji, na które przystał. Pytanie jest
    nastepujące: po co dziadek rozwiązywał umowę, mając do wyboru dwie inne
    możliwości:

    - poczekać do końca umowy i płacić mniej do tele2
    - poczekać do końca umowy i płacić trochę więcej do tp, wykręcając
    prefiks 1033

    L.

  • 6. Data: 2006-09-16 08:56:33
    Od: " " <g...@N...gazeta.pl>

    > Jeśli uważasz, że nie potrafi samodzielnie podejmować dezycji, to
    > trzeba go ubezwłasnowolnić, niestety...

    ok. widze, ze na tematy odnosnie psychiatry to moge z toba dyskutowac, ale te
    akurat mnie nie interesuja.
    pozdr

  • 7. Data: 2006-09-16 09:08:44
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 16 Sep 2006 08:56:33 +0000 (UTC), g...@N...gazeta.pl
    napisał(a):

    > ok. widze, ze na tematy odnosnie psychiatry to moge z toba dyskutowac, ale te
    > akurat mnie nie interesuja.

    Ale on akurat ma racje!

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 8. Data: 2006-09-16 09:34:00
    Od: buraxta <b...@g...com>

    Liwiusz wrote:
    > A nawet jeśli podpisał - mógł dać do konsultacji komuś z rodziny, z
    > tamtej umowy można się było wycofać w ciągu 10 dni.

    Chyba, że nie został poinformowany o takiej możliwości - wtedy termin 10
    dni biegnie od dnia, w którym dowiedział się o takiej możliwości, ale
    AFAIR nie może to trwać dłużej niż 3 miesiące.

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.int.pl \\ \\ \\

  • 9. Data: 2006-09-16 11:13:49
    Od: WOJSAL <w...@g...pl>

    Użytkownik Liwiusz napisał:

    > Sugerujesz, że dziadkowi ktoś jeszcze musiał przeczytać to, co
    > podpisuje, bo sam tego nie potrafił zrobić?

    Ja sugeruje, ze dziadek mial do czynienia z oszustem, ktory
    wprowadzil w blad dziadka. Oszust:
    1. nie poinformowal dziadka, ze ten podpisuje umowe z Tele2
    2. nie poinformowal o pelnej ofercie, ktora proponuje

    Tak swoja szosa zastanawiam sie dlaczego akwizytorzy od Tele2 nie
    chwala sie ze sa z Tele2, tylko ze sa z telekomunikacji. Oczywiscie
    gdy mowia, ze sa z telekomunikacji, to nie widac czy sa z
    telekomunikacji czy z Telekomunikacji.

    --
    Pozdrawiam :)
    WOJSAL

  • 10. Data: 2006-09-16 11:18:02
    Od: WOJSAL <w...@g...pl>

    > Jeśli uważasz, że nie potrafi samodzielnie podejmować dezycji, to
    > trzeba go ubezwłasnowolnić, niestety...

    Wystarczy skutecznie scigac oszustow.

> [...]
    >
    > - poczekać do końca umowy i płacić mniej do tele2
    > - poczekać do końca umowy i płacić trochę więcej do tp, wykręcając

    Byla jeszcze inna mozliwosc:
    - dziadkowi spodobalo sie zrezygnowac z firmy, ktora zatrudnia
    oszustow.

    --
    Pozdrawiam :)
    WOJSAL