  • Data: 2010-09-11 10:27:14
    Temat: Re: takie tam
    Od: mi <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Icek wrote:
    > Sędzia do oskarżonego:
    > - Czy przyznaje się pan do winy?
    > - Nie, wysoki sądzie. Mowa mego obrońcy i zeznania świadków przekonały mnie,
    > że jestem niewinny

    Jako, że o przyznanie oskarżony jest pytany na otwarciu sprawy a nie
    przed zamknięciem to w II PRL wygląda to raczej tak:
    - Jestem niewinny, nic takiego nie zrobiłem!
    - Dobra, dobra, zaraz czegoś poszukamy. Jak nie jedno to może coś innego
    znajdziemy.

    W II PRL wielu sędziów czuje się niczym sędziowie stalinowscy, którzy
    mają współdziałać z prokuratorem "w celu obiektywnego ustalenia winy
    oskarżonego".

    mi, który został nieprawomocnie przez arogancką mendę z fioletowym
    żabotem skazany nieprawomocnie z naruszeniem prawa, za co ma nadzieję
    dostała wytyk.