  • 1. Data: 2004-10-08 23:13:45
    Temat: szyfrowana partycja i nalot
    Od: JFK <s...@g...com>

    Witam
    zalozmy sytuacje:
    mam komputer na nim linux i stado legalnego softu
    a na koncu dysku zaszyfrowana partycja (powiedzmy 3aes)
    ktora w trakcie startu kompa montuje sie przez loop po podaniu hasla
    Czy w razie nalotu policji mam obowiazek podac im to haslo?
    zalozmy ze bez niego raczej nie beda w stanie sie wlamac ;-)
    Co jesli wykrece sie niepamiecia?
    czy moga mi cokolwiek zrobic nie wiedzac co mam na tamtym dysku?
    I co jesli deklaruje (nawet pod przysiega) pelna legalnosc danych
    np ze sa to moje prywatne zdjecia i nie zycze sobie by jacys
    niebiescy ogladali akty mojej zony ;P
    faktem jest ze bez odszyfrowania nie wiedza czy nie mam tam
    kilku filmow i kilkunastu plyt w mp3/flac/ape ale czy moga mnie do tego
    jakos zmusic?
    pozdrawiam
    --
    JFK
    wbrew wszelkim pozorom adres

  • 2. Data: 2004-10-08 23:14:55
    Temat: Re: szyfrowana partycja i nalot
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "JFK" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    > Witam
    > zalozmy sytuacje:
    [...]
    > kilku filmow i kilkunastu plyt w mp3/flac/ape ale czy moga mnie do tego
    > jakos zmusic?

    Odpowiedz jest jednoznaczna: nie moga.

    marekz

  • 3. Data: 2004-10-09 05:25:51
    Od: "volpert" <c...@o...pl>

    MarekZ wrote:
    > Użytkownik "JFK" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    > [...]
    >
    > Odpowiedz jest jednoznaczna: nie moga.

    w polsce masz teoretycznie prawo do prywatnosci -
    w praktyce policja i prokuratura sra na konstytucje -
    zrobia nalot pod byle pretekstem i podadza w gazetach
    pralat XY ma dziwki na partycji, potem sie okaze ze
    to nie pralat bo pralat jest komputerowym analfabeta.
    wtedy drugi raz podadza calemu swiatu, ze pralat
    ma sekretarza, ktory mial ohaslowana partycje i na
    tej partycji trzymal gole panienki (pewnie jakis
    heteroseksualny zboczeniec ? ;-) No wiec jak nie
    zaszyfrujesz to oni moga sprzedac gazetom zawartosc
    twoich dyskow i nic im za to nie bedzie, nikt ich
    z pracy nie wyrzuci, moze pro forma obetna im
    premie (za mniejsza skutecznosc i spartolona robote).
    Wiec jak mozesz to szyfruj Wasc tylko tak, zeby nie
    dalo sie tego zlamac (3DES powyzej pewnej dlugosci
    klucza, AES - mysle, ze to jest w wiekszosci krajow
    posttotalitarnych lub tez cyfrowych panstw policyjnych
    jak to niektorzy nazywaja minimalna norma) ...

    ale to jest tymczasowe rozwiazanie bo wczesniej
    czy pozniej zakaza silnego szyfrowania i okaze sie
    ze prawo do prywatnosci przysluguje ci wzgledem
    wszystkich tylko nie wladzy ludowej ... wzgledem
    wladzy ludowej masz byc nagi i ogoly jak te panienki
    na dysku pralata ... :-)

    volpert

  • 4. Data: 2004-10-09 09:12:57
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > [...]
    >
    > Odpowiedz jest jednoznaczna: nie moga.

    ale wtedy maja uzasadnienie by zabrac komputer. (na pewien czas)

    P.

    --
    Jestes samotny? Internetowe Biuro Miłości zaprasza:
    http://tiny.pl/r48 ->oferty bez logowania, blog, milosne forum i chat z

  • 5. Data: 2004-10-10 11:34:49
    Od: SebOLO <p...@b...spamu.pl>

    > Czy w razie nalotu policji mam obowiazek podac im to haslo?

    Nie, aczkolwiek moze byc to uznane za okolicznosc lagodzaca ;)

    > zalozmy ze bez niego raczej nie beda w stanie sie wlamac ;-)

    Błedne założenie...

    --
    ..::SebOLO::.. tu był... _____
    "Wiedziec, ze sie wie, co sie wie i wiedziec, \o o/

  • 6. Data: 2004-10-10 12:03:07
    Od: misman <z...@g...bet.cy.rot13>

    On Sun, 10 Oct 2004 13:34:49 +0200, SebOLO wrote:

    > Błedne założenie...

    ? Zlamac AES'a ? Chyba troche przesadziles... ;)

    --
    Pozdrawia m.

  • 7. Data: 2004-10-10 13:23:17
    Od: Marcin Lubojański <marcin_lubojanski_usun_to@i_to_tez.pf.pl>

    SebOLO napisał(a):

    > Nie, aczkolwiek moze byc to uznane za okolicznosc lagodzaca ;)

    > Błedne założenie...

    Że niby w policji pracuja takie mózgi że są w stanie bez problemu
    rozkodować partycje? Albo może mają jakieś superszybkie komputery które
    będą w stanie złamać zabezpieczenia metodą brute-force w czasie na jaki
    policja ma prawo komputer zatrzymać???

    Jakoś nie chce mi się w to wierzyć...
    Jak włamał się ktoś z mojego bloku do piwnicy (albo znajomy kogoś z
    bloku - mieli klucz do drzwi zewnętrznych) to policja nawet się nie
    pofatygowała żeby piwnicę obejrzeć!!

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    www.tramping.slask.prv.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica

  • 8. Data: 2004-10-10 13:47:22
    Od: SebOLO <p...@b...spamu.pl>

> [...]
    > rozkodować partycje? Albo może mają jakieś superszybkie komputery które
    > będą w stanie złamać zabezpieczenia metodą brute-force w czasie na jaki

    Tak. Maja miedzy innymi dostęp do Centrum Superkomputerowych - np. do
    Poznańskiego...

    > Jakoś nie chce mi się w to wierzyć...
    > Jak włamał się ktoś z mojego bloku do piwnicy (albo znajomy kogoś z
    > bloku - mieli klucz do drzwi zewnętrznych) to policja nawet się nie
    > pofatygowała żeby piwnicę obejrzeć!!

    Wszystko zalezy od ich motywacji - jak będą naprawdę chcieli to nie widzę
    przeszkód...

  • 9. Data: 2004-10-10 14:24:10
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "SebOLO" <p...@b...spamu.pl> napisał w wiadomości

    > Tak. Maja miedzy innymi dostęp do Centrum Superkomputerowych - np. do
    > Poznańskiego...
    >
    > Wszystko zalezy od ich motywacji - jak będą naprawdę chcieli to nie widzę
    > przeszkód...

    Tak sobie tylko piszesz, czy tez wiesz na czym polega szyfrowanie partycji
    (otwierajacy watek pisal, ze uzywa algorytmu AES) i MIMO TO tak sobie
    piszesz ? Z calego serca zycze powodzenia panom policjantom na przyklad przy
    rozkodowywaniu mojej zaszyfrowanej partycji (uzywam stareńkiego 3DES-a wiec
    naprawde nie stawiam wysokich wymagan w porownaniu z autorem watku) w ciagu
    najblizszego 10-lecia (o ile ich w miedzyczasie zwolnienia grupowe nie
    obejma)... :-) Mam tu takze na mysli, ze o dostep do odpowiednich mocy
    obliczeniowych wcale nie jest tak latwo, jak prawdopodobnie sadzisz. Nie
    widze specjalnie celu takiego wprowadzania ludzi w blad, bo o ile autor
    watku prawie na pewno zdaje sobie sprawe na ile realne jest rozszyfrowanie
    tego, to inne osoby, ktore zajrza do watku juz niekoniecznie...

    marekz

  • 10. Data: 2004-10-10 14:52:12
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Uzytkownik MarekZ <m...@w...irc.pl> w poscie
    news:ckbgn5$p61$1@atlantis.news.tpi.pl napisal, co nastepuje:

    > Tak sobie tylko piszesz, czy tez wiesz na czym polega szyfrowanie
    > partycji (otwierajacy watek pisal, ze uzywa algorytmu AES) i MIMO TO

    Zapewniam Cie, ze gdyby chodzilo o glosne morderstwo, lub gdybys bzykal
    panienke jakiegos wysoko postawionego komendanta, to baaaardzo bys sie
    zdziwil jak szybko mozna odszyfrowac partycje.

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Rozwiązywanie zadań, pisanie prac.