  • 1. Data: 2004-10-08 22:17:59
    Temat: Jazda samochodem na "lewych" tablicach
    Od: "ViscaElBarsa" <v...@g...pl>

    Witam

    Pytanko jak w temacie. Czy ktoś się orientuję, za jakie przestępstwo
    odpowiem, jeśli przełożę np. tablice rejestracyjne ze starego malucha do
    innego samochodu, i tak podróżując zostanę zatrzymany?
    Jeszcze tylko sprecyzuję pytanie: chodzi mi o tablice rejestracyjne BEZ
    HOLOGRAMU ( jeśli to w ogóle ma znaczenie )

    W komentarzu do KK znalazłem tylko informację, że na pewno odpada art.
    306kk , natomiast 270§1kk dotyczy tablic rejestracyjnych z hologramem.

    Jak ktoś coś wie na powyzszy temat, to proszę o odpowiedź :)

  • 2. Data: 2004-10-08 22:53:43
    Temat: Re: Jazda samochodem na "lewych" tablicach
    Od: "Janusz P." <j...@p...pl>

    Dostaniesz mandat i pały odholują auto na Twój koszt na parking.Jak
    odmówisz, co najwyżej sprawa w sądzie grodzkim, ale to prawie nic. Jeśli na
    te konkretne auto nie będziesz miał OC, to dopiero ból Fundusz
    Ubezpieczeniowy upomni się o karę równowartości 500 Euro. Praktyka z
    granicy."Robię" w tym temacie,to wiem i informacja pewna!
    Użytkownik "ViscaElBarsa" <v...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:ck73mn$64l$1@inews.gazeta.pl...

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 3. Data: 2004-10-08 23:06:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ViscaElBarsa" <v...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:ck73mn$64l$1@inews.gazeta.pl...

    O fałszowaniu tablicy rejestracyjnej, czyli przestępstwie z art. 270 można
    by mówić, gdybyś tablicę przerobił lub podrobił. Ty zaś zakładasz
    oryginalną. Moim zdanie istnienie czy nie hologramu nie ma w tym wypadku
    znaczenia.

    Odpowiedzialność za samą wymianę tablic możesz ponieść tylko za wykroczenie.
    Ale pozostają jeszcze okoliczności poboczne związane z przyczyną tej zmiany.
    jeśli samochód będzie oclony, to narazisz się na odpowiedzialność z kodeksu
    karnego skarbowego, bo niechybnie wykażesz użytkowanie pojazdu na terenie RP
    bez opłacenia odpowiednich opłat. jeśli samochód nie będzie dopuszczony do
    ruchu, to możesz się narazić na odpowiedzialność z art. 179 kk (o ile
    samochód będzie niesprawny).

    Dochodzi do tego ubezpieczenie OC.

    No i samochód najpewniej zostanie zatrzymany na parkingu, bo nie wiadomo
    czyją własność stanowi.

  • 4. Data: 2004-10-09 04:30:29
    Od: "Sonn" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ViscaElBarsa" <v...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:ck73mn$64l$1@inews.gazeta.pl...

    Art. 306 k.k. - usunięcie oznaczeń identyfikacyjnych. W komentarzu
    napisano debilizmy. Jest w tym zakesie orzeczenia SN i sądy skazują z
    306 k.k., względnie co bardziej kontrowersyjne - art 276 k.k. usunięcie
    dokumentu, którym nie ma się prawa wyłącznie rozporządzać

    --
    "Ignorantów pouczaj..... w poszukiwaniu dobra, piękna i prawdy"

    Pozdrawiam: Sonn

  • 5. Data: 2004-10-09 08:09:27
    Temat: Re: Jazda samochodem na
    Od: " viscaelbarsa" <v...@N...gazeta.pl>

    Witam

    Sonn <s...@p...onet.pl> napisał(a):
> [...]
    > 306 k.k., względnie co bardziej kontrowersyjne - art 276 k.k. usunięcie
    > dokumentu, którym nie ma się prawa wyłącznie rozporządzać

    Chyba nie takie do końca debilizmy napisano.... ;)
    Tak od wczoraj poszperałem na necie, i z tego co udało mi się znaleźć:

    SN z 13.07.2000r. V KKN 491/98

    "Posłużenie się - dla oznaczenia używanego pojazdu - autentycznymi tablicami
    rejestracyjnymi, wydanymi dla oznaczenia innego pojazdu, nie stanowi
    przestępstwa określonego w art. 270 § 1 k.k. Nie stanowi zresztą także
    przestępstwa usunięcia, przerobienia lub podrobienia znaków
    identyfikacyjnych towaru lub urządzenia, przewidzianego w art. 306 k.k.
    Tablic rejestracyjnych samochodu nie można bowiem uznać za znaki
    identyfikacyjne pojazdu, w ujęciu tego przepisu, na równi z numerami
    podwozia czy silnika"

    oraz jeszcze bardziej dokładne: SN 143/00

    "Przepis art. 306 k.k. penalizuje zachowanie polegające na dokonaniu przez
    sprawcę usunięcia, podrobienia lub przerobienia znaków identyfikacyjnych
    towaru lub urządzenia, a także daty produkcji lub daty ich przydatności.}
    Tablic rejestracyjnych samochodu nie należy utożsamiać ze znakami
    identyfikacyjnymi w rozumieniu art. 306 kk, gdyż znakiem takim jest
    wyłącznie numer podwozia i silnika.
    Posłużenie się przez oskarżonych - dla oznaczenia użytkowanego pojazdu -
    tablicami rejestracyjnymi pochodzącymi z innych pojazdów, których treść nie
    została zmieniona, nie stanowi również przestępstwa z art. 270 § 1 kk ANI
    TEŻ ŻADNEGO INNEGO PRZESTĘPSTWA"

    Tak więc rację trzeba przyznać Robertowi i Januszowi. Tylko pytanko jeszcze
    do Roberta - jeśli kodeks wykroczeń to jaki artykuł wchodzi w grę?

    Tak na marginesie, dziwny jest ten kraj. Wiem z pewnego źródła, że
    niektórych miastach Sądy skazują z art. 270§1kk za jazdę na "lewych" tab.
    rejestracyjnych.

  • 6. Data: 2004-10-09 09:24:32
    Od: "marik" <k...@p...com>

    Użytkownik " viscaelbarsa" <v...@N...gazeta.pl> napisał
    w wiadomości news:ck86bn$2rh$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam

    > Chyba nie takie do końca debilizmy napisano.... ;)
    > Tak od wczoraj poszperałem na necie, i z tego co udało mi się znaleźć:
    >
    > SN z 13.07.2000r. V KKN 491/98

    8<
> [...]
    >
    > Tak więc rację trzeba przyznać Robertowi i Januszowi. Tylko pytanko jeszcze
    > do Roberta - jeśli kodeks wykroczeń to jaki artykuł wchodzi w grę?

    Byc moze bylby to art 94 par 2 kodeksu wykroczen
    w związku z art 71 par 2 Prawa o ruchu drogowym,
    czyli kara grzywny.

    marik

  • 7. Data: 2004-10-09 09:49:29
    Od: "marik" <k...@p...com>

    Być może mam :-/
    wnioskowanie Argumentum a minori ad maius
    czyli jeżeli zakazany jest czyn mniejszej wagi
    to tym bardziej wagi większej.

    Jazda bez tablic będzie więc wchodzić w:
    "Zakrywanie świateł oraz urządzeń
    sygnalizacyjnych, tablic rejestracyjnych
    lub innych wymaganych tablic albo znaków,
    które powinny być widoczne."

    (art. 97 k.w. art. 60 ust.1 pkt 2 p.r.d.)

    marik