    From: "volpert" <c...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: szyfrowana partycja i nalot
    Date: Sat, 9 Oct 2004 07:25:51 +0200

    MarekZ wrote:
    > Użytkownik "JFK" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    > [...]
    >
    > Odpowiedz jest jednoznaczna: nie moga.

    w polsce masz teoretycznie prawo do prywatnosci -
    w praktyce policja i prokuratura sra na konstytucje -
    zrobia nalot pod byle pretekstem i podadza w gazetach
    pralat XY ma dziwki na partycji, potem sie okaze ze
    to nie pralat bo pralat jest komputerowym analfabeta.
    wtedy drugi raz podadza calemu swiatu, ze pralat
    ma sekretarza, ktory mial ohaslowana partycje i na
    tej partycji trzymal gole panienki (pewnie jakis
    heteroseksualny zboczeniec ? ;-) No wiec jak nie
    zaszyfrujesz to oni moga sprzedac gazetom zawartosc
    twoich dyskow i nic im za to nie bedzie, nikt ich
    z pracy nie wyrzuci, moze pro forma obetna im
    premie (za mniejsza skutecznosc i spartolona robote).
    Wiec jak mozesz to szyfruj Wasc tylko tak, zeby nie
    dalo sie tego zlamac (3DES powyzej pewnej dlugosci
    klucza, AES - mysle, ze to jest w wiekszosci krajow
    posttotalitarnych lub tez cyfrowych panstw policyjnych
    jak to niektorzy nazywaja minimalna norma) ...

    ale to jest tymczasowe rozwiazanie bo wczesniej
    czy pozniej zakaza silnego szyfrowania i okaze sie
    ze prawo do prywatnosci przysluguje ci wzgledem
    wszystkich tylko nie wladzy ludowej ... wzgledem
    wladzy ludowej masz byc nagi i ogoly jak te panienki
    na dysku pralata ... :-)

    volpert