  • Data: 2022-02-11 14:34:06
    Temat: Re: szury w życiu codziennym
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 11.02.2022 o 13:10, Olin pisze:

    > Czy nie lepiej posłuchać
    > muzyki, coś poczytać albo pospacerować na łonie przyrody, zamiast cały
    > dzień deliberować o wirusach, co wymaga przyswojenia wiedzy kompletnie
    > nieprzydatnej w codziennym życiu.

    No nie wiem, czy nieprzydatnej. Ostatnio nic tak bardzo nie
    wpłynęło/zmieniło życia sporej części ludzi na świecie jak właśnie ta
    wiedza. Lub brak tej wiedzy.
    Jak na jakimś spotkaniu ze znajomymi wyskakuje z bzdurami jakiś
    antyszczepionkowiec z misją ocalenia wszystkich obecnych przed trującym
    białkiem kolca i śmiercią na aids, to warto znać przynajmniej podstawowe
    informacje na ten temat.
    Używając takich określeń jak "białko kolca" sprawia wrażenie, że wie o
    czym mówi. Owszem, można go skontrować stwierdzeniem, że naukowcy
    twierdzą, że bredzi, ale wtedy można usłyszeć, że przecież on nie
    dyskutuje z naukowcami, tylko z tobą ;)

    I z drugiej strony, gdybym nie wiedział o co chodzi z tym "białkiem
    kolca", to może też dałbym się wkręcić, bo nie rozpoznałbym, że bredzi.
    Nie zaszczepiłbym się...
    W/g mnie przyswojenie takiej wiedzy, przynajmniej na poziomie
    podstawowym, jest formą samoobrony.
    W czasach pokoju wiedza na temat obsługi broni przeciętnemu człowiekowi
    też jest kompletnie nieprzydatna i lepiej posłuchać muzyki.

    Pozdrawiam
    Piotr