  • Data: 2006-06-06 10:45:54
    Temat: Re: system operacyjny OEM - aspekt prawny
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 06 Jun 2006 11:53:29 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > DOS za chiny ludowe nie potrafiłby 'wypluć' dyskietki, bo w pecetach
    > były stacje z ręcznymi wyrzutnikami.

    Miałem na myśli właśnie to że nie blokowały w żaden sposób stacji i nie
    wywalały się po wyjęciu dyskietki - grzecznie prosiły tylko o jej włożenie
    spowrotem.

    > W swojej bajeczce pomyliłeś pecety z makówkami, które faktycznie mogły
    > 'same' wysunąć dyskietkę ze stacji.

    Maka to ja nigdy na oczy nie widziałem - choć podobno istnieją (tylko piszą
    o nich rzadziej niż o Yeti ;-))

    > Systemy typu LiveCD mają - z oczywistych powodów - swoje ograniczenia
    > (chociażby pod względem szybkości pracy - napędy optyczne słabo się
    > nadają do swobodnego dostępu do danych, dobre są tylko do sekwencyjnego).

    Ja raczej nie przekonałem się GUI - wydało mi się wolne na moim zacofanym
    1.4GHz. Poza tym więcej czasu zajmowało mi konfigurowanie niż użytkowanie.
    Linuxa z powodzeniem używamy w serwerach i dobrze jest (nie licząc tego że
    wraz z rozrostem tego systemu jest coraz gorzej z kompatybilnością modułów
    i jakością systemu) ale komputery osobiste chodzą na Windzie i mają się
    dobrze. Skoro nie widać różnicy to po co się przesiadać na ciągle mało
    popularny system? Gimp i Free Mind chodzą pod Windą więc niczego mi nie
    brakuje.

    Pozdrawiam,
    Henry