  • Data: 2009-09-29 08:34:06
    Temat: Re: strefa płatnego parkowania a wykroczenie
    Od: kuba <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Michał pisze:

    > Tak, bo używamy logicznego rozumowania. Do A-7 jesteśmy w stanie się
    > zastosować: _ustąp_ pierwszeństwa przejazdu.
    > A co można podpiąć pod D-44?
    > Inaczej: kiedy się do tego znaku zastosowałem, a kiedy nie zastosowałem:
    > jadąc, czy stojąc?

    Ten problem akurat faktycznie został w judykaturze rozwiązany.

    Zdaniem sądu warstwa informacyjna znaku strefa płatnego parkowania jest
    jednoznaczna. Znakuje się nim miejsce, na którym postój pojazdu jest
    płatny. Jednak opisując treść tego znaku, legislator zawarł w przepisie
    par. 58 ust. 4 rozporządzenia z 31 lipca 2002 r. o znakach i sygnałach
    drogowych dyrektywę znacznie dalej idącą niż tylko prostą informację o
    odpłatności za postój pojazdu w takiej strefie (Dz.U. nr 170, poz.
    1393). Stwierdził, że w takiej strefie zabroniony jest postój pojazdu
    bez wniesienia opłaty. Sąd Najwyższy akceptuje rozwiązania legislacyjne,
    zgodnie z którymi znamiona wykroczenia są regulowane przez akty rangi
    podstawowej.

    Zdaniem SN brak jest podstaw do budowania argumentacji opartej na
    założeniu, że znak strefa płatnego parkowania zawiera jedynie informację
    o strefie, zaś źródłem obowiązku uiszczenia opłaty za parkowanie w
    takiej strefie jest wyłącznie stosowna uchwała rady gminy (rady miasta).

    Podobne wnioski płyną z cytowanego orzeczenia TK.

    --
    kuba