  • Data: 2009-09-29 08:38:40
    Temat: Re: strefa płatnego parkowania a wykroczenie
    Od: kuba <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    'Tom N' pisze:

    > Uważasz, że SN orzeczeniem miałby podważać wyrok TK?

    Zauważ, że TK orzeka tylko o zgodności norm prawnych z konstytucją. Nie
    bardzo rozumiem na czym miałoby polegać to podważenie. Mogłoby chyba
    tylko na zastosowaniu normy, o której TK orzekł, że zgodna nie jest ;>

    Cytat z samego wyroku, który znalazłem dzięki tobie:

    "Tak zadane pytanie nie jest już jednak pytaniem o kontrolę zgodności
    prawa, ale pytaniem o interpretację (wykładnię) art. 92 § 1 k.w. Pytanie
    prawne zmierza więc w tej mierze w kierunku swoistego ,,upewnienia się"
    przez Sąd, czy zakres zastosowania art. 92 § 1 k.w. obejmować winien
    również sytuację nieprzestrzegania znaku drogowego opisanego w § 58 ust.
    4 zaskarżonego rozporządzenia. Jest oczywiste, że przesądzenie
    (nie)zgodności § 58 ust. 4 zaskarżonego rozporządzenia z art. 1 ustawy
    rzutuje w sposób bezpośredni na ten zakres, jednakże nie można przyjąć,
    aby to właśnie Trybunał Konstytucyjny był organem legitymowanym do
    wypowiadania się w tej mierze w formie merytorycznego orzeczenia."

    Zauważ, że TK tego wątku w ogóle nie podejmuje, bo jest niekompetentny.
    Czy zostaje popełnione wykroczenie powinien zdecydować sąd powszechny;
    nie ma tutaj pola do konfliktów kompetencyjnych.

    --
    kuba