eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawostary "spadek", "dekret bieruta", ksiegi wieczyste - pytania › Re: stary "spadek", "dekret bieruta", ksiegi wieczyste - pytania
    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: stary "spadek", "dekret bieruta", ksiegi wieczyste - pytania
    Date: Mon, 01 Mar 2010 11:50:59 -0600

    szerszen wrote:

    > i teraz sa pytania
    > zakladajac ze ta pani nie zapisala w darowiznie lub testamencie tego
    > majatku komus innemu, a spadku nie bylo, to co sie dalej formanlnie z
    > tym dzialo?

    Od momentu smierci wlascicielami majatku sa jej spadkobiercy mimo, ze o
    tym jeszcze nie wiedza.

    > czy mogla to przejac gmina przypuszczajac ze pani zmarla nie majac
    > spadkobiercow?

    mogła

    > jesli tak, to czy ewentualnie jest szansa na odkrecnie tego, czyli
    > przeprowadzenie sprawy spadkowej i przejecie tego, splacajac jakies
    > dlugi, czy sprawa juz sie "przedawnila"?

    jest,
    nalezy przeprowadzic sprawe spadkowa.
    gmina bedzie musiala oddac co dostala razem z pozytkami, a spadkobiercy
    zwrocic koszty.
    Wlasnie takie sprawy sa teraz na topie przy odzyskiwaniu majatku.

    > generalnie czy mozna cos jeszcz z tym zrobic, czy pozamiatane i
    > ewentualnie od czego zaczac?

    j.w. można

    > kolejna sprawa
    > ta sama pani posiadala rowniez inny majatek, ktory z tego co opowiadala,
    > zostal jej odebrany dekretem bieruta, niestety nikt dzisiaj juz nie
    > pamieta, co to byl za majatek, ani gdzie sie znajdowal, mozna
    > przypuszczac, tylko w jakim wojewodztwie

    to bardziej skomplikowane, dekret bieruta dekretem bieruta.
    w tych wszystkich sprawach o zwrot majatku chodzi o to, ze odbierano
    rowniez rzeczy, ktore pod dekret bieruta nie podpadaly i dlatego teraz
    sa procesy o zwrot.

    > w zwiazku z tym czy znajac tylko imie i nazwisko, mozna odszukac w
    > ksiegach wieczystych co to byl za majatek i jak nastapila zmiana
    > wlasciciela?

    tak, o ile ksiegi gdzies tam jeszcze istnieja.
    sporo kopania i grzebania

    > o ile wiem to centralnego rejestru ksiag wieczystych nie ma, ale czy jak
    > sie pojdzie do ktoregos to po tych danych da rade cokolwiek odszukac,
    > czy pozamiatane?

    z grubsza musielibyscie wiedziec gdzie szukac i czego szukac.
    Ogolnie jak nei wiecei nic to raczej ciezko bedzie znalezc skoro nawet
    nie wiecie czego szukacie.

    > ewentualnie czy jest jakis rejestr majatkow odebranych tym dekretem,
    > moze w ten sposob udaloby sie cos ustalic?
    > jak sie do tego zabrac i czy wogole sa jakies szanse na ustalenie tego?

    im wiecej danych macie tym wieksza szansa, ze cos znajdziecie.