  • 1. Data: 2011-06-07 09:20:41
    Temat: stalking, a windykacja dlugu
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Jak wg. Was (z prawnego pktu widzenia) ma sie stalking do czynnosci takiej
    oto:
    wielokrotne wysylanie przez firme, ktora kupila dlug, wezwan do zwrotu tegoż
    dlugu, ale wezwan zastraszajacych,stresujacych - że firma zrobi to, albo
    tamto, że pojda do sasiadow, do rodziny, że przyjda tu,wejda tam, itp, itd.
    Czy taki styl windykacji juz jest stalkingiem?
    W koncu istnieje higieniczny sposob odzyskania dlugu: pierwszy ruch -
    zawiadomienie o koniecznosci zwrotu dlugu, drugi ruch - sąd.

  • 2. Data: 2011-06-07 09:47:11
    Temat: Re: stalking, a windykacja dlugu
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 07-06-2011 11:20, 1634Racine pisze:
> [...]
    > tam, itp, itd.
    > Czy taki styl windykacji juz jest stalkingiem?

    Na razie to nic nie wiadomo, zobaczymy jak sądy do tego podejdą.
    Bo możliwość wykorzystania nowych przepisów do walki z windykatorami
    chyba ustawodawcy nie przyszła do głowy więc każde nękanie można
    teoretycznie zaskarżyć. Także uporczywe telefony z grzecznym pytaniem
    "kiedy Pan zapłaci?".
    Swoją drogą jak ktoś nie ma pieniędzy a ma długi, to każde wezwanie do
    zapłaty powoduje jakiś stres, niepokój itp.

    Jak to zwykle bywa - wszystko wyjdzie w praniu.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2011-06-07 10:16:30
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Tue, 7 Jun 2011 11:20:41 +0200, 1634Racine napisał(a):

    > Jak wg. Was (z prawnego pktu widzenia) ma sie stalking do czynnosci takiej
    > oto:
    > wielokrotne wysylanie przez firme

    Czyli od wejścia w życie nowych przepisów, już jesteś na tyle już długo
    nękany???
    Hehehe - dobre, dobre ... :)))

  • 4. Data: 2011-06-07 10:18:29
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Tue, 7 Jun 2011 11:20:41 +0200, 1634Racine napisał(a):

    > Jak wg. Was (z prawnego pktu widzenia) ma sie stalking do czynnosci takiej
    > oto:
    > wielokrotne wysylanie przez firme

    Czyli od wejścia w życie nowych przepisów, już jesteś na tyle długo
    nękany???
    Hehehe - dobre, dobre ... :)))

  • 5. Data: 2011-06-07 10:28:22
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 07-06-2011 12:18, Kamil pisze:

    > Czyli od wejścia w życie nowych przepisów, już jesteś na tyle długo
    > nękany???
    > Hehehe - dobre, dobre ... :)))

    Jak kogoś nękali a on cięgle nie płaci, to go będą na pewno nękać dalej.
    Wiec widać się kolega już przygotowuje do walki.

    W sumie racjonalne zachowanie.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 6. Data: 2011-06-07 10:53:15
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl>

> [...]
    > Swoją drogą jak ktoś nie ma pieniędzy a ma długi, to każde wezwanie do
    > zapłaty powoduje jakiś stres, niepokój itp.

    Ale też nie jest oczywiste, że takie wezwania nie są stalkingiem jak klient
    np zadeklarował spłatę zgodnie z określonym harmonogramem.

  • 7. Data: 2011-06-07 11:11:46
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    W dniu 2011-06-07 12:53, niusy.pl pisze:
    > Ale też nie jest oczywiste, że takie wezwania nie są stalkingiem jak
    > klient np zadeklarował spłatę zgodnie z określonym harmonogramem.

    A jak windykatorzy pukają do drzwi sąsiadów i rozpowiadają o długach i
    nierzetelności dłużnika? ;)

  • 8. Data: 2011-06-07 11:30:28
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Tue, 07 Jun 2011 13:11:46 +0200, PesTYcyD napisał(a):

    > A jak windykatorzy pukają do drzwi sąsiadów i rozpowiadają o długach i
    > nierzetelności dłużnika? ;)

    Zastanawia mnie jak to wygląda w praktyce... dzwonek do drzwi, otwieram, a
    tam sobie stoi jakiś brzydki pan i mówi "dzień dobry, a sąsiadka z
    naprzeciwka to ma 1000 zł długu za niezapłacony czynsz!"... czy jak? :>

    --
    Kapsel
    http://galeria.kapselek.net

  • 9. Data: 2011-06-07 13:08:39
    Od: "Maciek." <m...@g...com>

    Użytkownik "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid> napisał
    > Ale też nie jest oczywiste, że takie wezwania nie są stalkingiem jak
    > klient np zadeklarował spłatę zgodnie z określonym harmonogramem.

    Albo gdy nękany udowodnił, że wierzytelność jest sporna + przedawniła się a
    mimo to nękający próbuje wciąż "odzyskać" źle kupiony dług...

    --
    M.

  • 10. Data: 2011-06-07 13:42:05
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    W dniu 2011-06-07 13:30, Kapsel pisze:

    > Zastanawia mnie jak to wygląda w praktyce... dzwonek do drzwi, otwieram, a
    > tam sobie stoi jakiś brzydki pan i mówi "dzień dobry, a sąsiadka z
    > naprzeciwka to ma 1000 zł długu za niezapłacony czynsz!"... czy jak? :>

    Z tego co słyszałem to tak:

    "pana/pani sąsiad jest nierzetelnym dłużnikiem radziłbym nie pożyczać mu
    pieniędzy bo może pan / pani ich nie odzyskać. Dziękuję i życzę miłego
    dnia" ;D