  • 1. Data: 2012-02-04 17:47:22
    Temat: sprzedaż auta przez os. fiz. prowadzącą dział. gosp. a VAT??
    Od: " pico" <p...@W...gazeta.pl>

    witam
    chciałem zakupić auto na aukcji, ale aukcje są przeznaczone tylko dla os. fiz.
    prowadzących działalność gosp., spółek handlowych i innych jednostek organiz.
    nie posiadających osobowości prawnej. Jako że jestem osobą fizyczną wpadłem na
    genialny (???) pomysł, że auto w moim imieniu zakupi kolega prowadzący
    działalność gosp. (uiści cenę netto + VAT), potem mi je odsprzeda po tej samej
    cenie. Czy w związku z tym będzie musiał on ponieść jakieś koszty zwięzane ze
    sprzedażą tego auta osobie fizycznej, np. kolejny VAT, o ile jest płatnikiem
    podatku VAT? Nie mówię o tym, że istnieje konieczność zapłaty podatku, jeśli
    auto sprzeda przed upływem 6 m-cy, bo to oczywiste.
    pozdrawiam
    pico

  • 2. Data: 2012-02-04 21:02:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 4 Feb 2012, pico wrote:

    > Czy w związku z tym będzie musiał on ponieść jakieś koszty zwięzane ze
    > sprzedażą tego auta osobie fizycznej, np. kolejny VAT, o ile jest płatnikiem
    > podatku VAT?

    NTG -> .prawo.podatki
    Zwróć uwagę, że taki zakup musi być inaczej traktowany od samego
    początku (jako towar), bo inaczej może rzeczywiście grozić podwójne
    opodatkowanie (jeśli zostanie kupiony "dla firmy" a następnie
    odsprzedany jako "nieużywany").
    Z tego samego powodu może się okazać, że umowa promocyjna zawiera
    wymóg "dopłacenia" do ceny dostępnej dla nie-DG w razie dalszej
    [od]sprzedaży tego pojazdu.
    Najpierw przeczytaj *całą* ofertę, a nie tylko reklamę ;)

    > Nie mówię o tym, że istnieje konieczność zapłaty podatku, jeśli
    > auto sprzeda przed upływem 6 m-cy, bo to oczywiste.

    Przecież nie rozważasz zakupu (przez niego!) "nie na firmę",
    bo to by sensu nie miało, więc Twoja uwaga również jest
    kategorii "nie dotyczy" (przychód z DG nie podlega nierozliczaniu
    przez zwolnienie o którym mowa).

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2012-02-05 10:26:20
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sat, 04 Feb 2012 17:47:22 +0000, pico napisał(a):

> [...]
    > o tym, że istnieje konieczność zapłaty podatku, jeśli auto sprzeda przed
    > upływem 6 m-cy, bo to oczywiste. pozdrawiam

    zależnie od ceny może być kasa fiskalna