  • 1. Data: 2012-02-03 21:36:06
    Temat: nieautoryzowana tr4ansakcja kartą - jeszcze raz
    Od: froff <f...@i...pl>

    Widzę, że rozgorzała niezła pyskówka, jakieś chamisko nawet od serca mi naubliżało,
    ale na szczęście
    jestem odporny na działalność mend internetowych.

    A teraz do rzeczy: jest ciekawy ciąg dalszy tej sprawy:

    Jak się okazało, pieniądze da się odzyskać ale i tak nie będziemy tego robić, bo
    rzeczona osoba, za
    którą płaciłem nie chce tego anulować a chce mi zapłacić. Jest jednak pewien szkopuł.

    Mianowicie: doklikałem się na ich stronie internetowej do ustawień konta.
    Tam znalazłem dane mojej karty a także opcję automatycznego odnawiania.
    Wyłączyłem ją.
    Ale dane mojej karty nadal tam są i nie znalazłem żadnego sposobu, aby je usunąć.
    Teraz zatem osoba, która dysponuje kontem może sobie bez mojej wiedzy i zgody włączyć
    ponownie
    automatyczne odnawianie i znowu obciążać moją kartę! Może też do woli kupować na moje
    konto
    inne produkty:

    "Czy chcesz skorzystać z opcji automatycznego odnowienia subskrypcji lub możliwości
    dokonania zakupu
    jednym kliknięciem myszy? Te opcje wymagają, aby w profilu znajdowały się prawidłowe
    informacje o
    karcie kredytowej. W przypadku wprowadzenia poniżej nowych informacji o karcie
    kredytowej karta ta
    będzie używana w przyszłości przy każdym automatycznym odnowieniu subskrypcji oraz
    przy zakupach
    jednym kliknięciem myszy."

    To jest dopiero kwiatek!
    Wysłałem maila, w którym stanowczo domagam się usunięcia z ich systemu danych mojej
    karty
    kredytowej. Ciekawe czy odpiszą i co. Tej sprawy im nie odpuszczę.

  • 2. Data: 2012-02-03 21:55:36
    Od: "Lolkot" <l...@l...pl>

    Użytkownik "froff" <f...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Te opcje wymagają, aby w profilu znajdowały się prawidłowe informacje o
    > karcie kredytowej. W przypadku wprowadzenia poniżej nowych informacji o
    > karcie kredytowej ...

    No to do profilu wpisz fałszywe dane karty i twoja karta nie bedzie
    obciążana.

  • 3. Data: 2012-02-03 22:00:25
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/3/2012 3:36 PM, froff wrote:
    > Ale dane mojej karty nadal tam są i nie znalazłem żadnego sposobu, aby
    > je usunąć.

    ee, zamiast ich opierdzielac i stanowczo sie domagac, wystarczylo
    grzecznie zapytac jak usunąć.

    pewnie sie da tylko opcji nie doszukałeś.

  • 4. Data: 2012-02-03 22:44:47
    Od: Michał <m...@a...net.pl>

    On 02/03/2012 11:00 PM, witek wrote:

    > ee, zamiast ich opierdzielac i stanowczo sie domagac, wystarczylo
    > grzecznie zapytac jak usunąć.
    >
    > pewnie sie da tylko opcji nie doszukałeś.

    Przy okazji zapytaj ich o certyfikację PCI-DSS w kontekście
    przechowywania CVV.

    M.

  • 5. Data: 2012-02-03 22:54:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.02.2012 22:36, froff pisze:

> [...]
    > zgody włączyć ponownie automatyczne odnawianie i znowu obciążać moją
    > kartę! Może też do woli kupować na moje konto

    Bo zasada jest prosta - "wiecznych kluczy" do swojego sejfu nie daje się
    innym!

    [ciach]

    > To jest dopiero kwiatek!
    > Wysłałem maila, w którym stanowczo domagam się usunięcia z ich systemu
    > danych mojej karty kredytowej. Ciekawe czy odpiszą i co. Tej sprawy im
    > nie odpuszczę.

    Bank też może ci nie odpuścić - klient-pieniacz może być nieopłacalny, a
    w każdym regulaminie jaki widziałem wyraźnie dopuszczana jest możliwość
    natychmiastowej blokady karty używanej niezgodnie z regulaminem. I tak
    samo normą zdaje się być klauzula pozwalająca na używanie karty
    wyłącznie przez osobę, której tę kartę wydano - udostępniając komuś
    swoją kartę łamiesz regulamin czyli twoją umowę z bankiem.

    Tupanie nóżką czy nadymanie się nic nie zmieni w fakcie, że źródłem
    problemu jesteś ty jako niekompetentny użytkownik i to nie tylko karty.

    Generalnie robisz awanturę o to, że najpierw sam złamałeś umowę (dając
    komuś swoją kartę do wykorzystania), a potem źle zrozumiałeś inną
    (zupełnie jasną i prostą) umowę!

    Chociaż z drugiej strony co ja się przejmuję... Dla mnie ludzie
    postępujący wbrew instrukcjom obsługi to tylko potencjalni klienci na
    jakąś mała chałturkę, bo prędzej czy później na pewno coś zepsują ;->

    I potem będzie lament, żeby naprawić komputer, odzyskać dane... Czyli z
    czysto egoistycznego punktu widzenia - postępuj dalej jak postępujesz
    ;-> Jak nie ja to ktoś inny z Tajnego Klubu Czytających parę groszy
    sobie zarobi na twoim lenistwie ;->

  • 6. Data: 2012-02-03 22:54:42
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.02.2012 23:00, witek pisze:

    > ee, zamiast ich opierdzielac i stanowczo sie domagac, wystarczylo
    > grzecznie zapytac jak usunąć.
    >
    > pewnie sie da tylko opcji nie doszukałeś.

    No bo czytanie instrukcji to taaaaaaaaaaki straszny ból ;)

  • 7. Data: 2012-02-03 23:14:57
    Od: froff <f...@i...pl>

    On 03.02.2012 23:44, Michał wrote:

    > Przy okazji zapytaj ich o certyfikację PCI-DSS w kontekście
    > przechowywania CVV.
    >
    > M.

    A myślisz, że mogą jej nie posiadać?
    Tutaj raczej nie sądzę. To jest grubsza ryba.

  • 8. Data: 2012-02-04 00:15:33
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/3/2012 4:54 PM, Andrzej Lawa wrote:

    > No bo czytanie instrukcji to taaaaaaaaaaki straszny ból ;)

    ogólnie myślenie strasznie boli.
    Czasami aż widzę grymas na twarzy, jak ktoś musi pomyśleć.

  • 9. Data: 2012-02-04 13:29:46
    Od: Kajetan Malkontowicz <k...@m...org>

    W dniu 04-02-2012 00:14, froff pisze:

    > A myślisz, że mogą jej nie posiadać?
    > Tutaj raczej nie sądzę. To jest grubsza ryba.

    Sam fakt przechowywanie CVV klientów jest niezgodne z PCI-DSS.

    --
    pozdrowienia
    Kajetan

  • 10. Data: 2012-02-04 21:07:23
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Kajetan Malkontowicz <k...@m...org> writes:

    > Sam fakt przechowywanie CVV klientów jest niezgodne z PCI-DSS.

    A po co mieliby to robić? Przecież wystarczy pojedyncze sprawdzenie
    CVV2, na początku. Jeśli w ogóle jest potrzebne (abonament można pewnie
    anulować?).
    --
    Krzysztof Halasa