  • 1. Data: 2012-02-04 18:52:42
    Temat: Fałszywe zeznania
    Od: Animka <t...@w...pl>

    Pytany o odpowiedzialność za składanie fałszywych zeznać, Schramm
    powiedział: - Zgodnie z orzecznictwem Sądu Najwyższego, jeśli ktoś
    zeznaje w swojej sprawie czy może obawiać się, że wobec niego zostanie
    sformułowany jakiś zarzut, nawet jeśli ktoś zeznawał nieprawdę, nie
    podlega karze za składanie fałszywych zeznań - powiedział prawnik. Kary
    nie może być też - jeśli jest to działanie w obronie własnej - za
    utrudnianie postępowania.
    http://www.tvn24.pl/-1,1733723,0,1,matka-moze-unikna
    c-kary,wiadomosc.html

    Pięknie, coraz piękniej... W sądach fałszywe zaznania nie są karalne.

    --
    animka

  • 2. Data: 2012-02-04 18:59:57
    Temat: Re: Fałszywe zeznania
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Animka" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    c-kary,wiadomosc.html

    > Pięknie, coraz piękniej... W sądach fałszywe zaznania nie są karalne.

    Zawsze tak było i nie widzę sensu, by miało być inaczej.

  • 3. Data: 2012-02-04 19:27:40
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Ciekawi mnie, czy oświadczenie strony postępowania podczas procesu cywilnego
    na rozprawie przed sądem, złożone do protokołu rozprawy przez pełnomocnika
    strony w imieniu strony obecnej na rozprawie, oświadczenie fałszywe, nosi
    cechy składania fałszywych zeznań przez stronę?

  • 4. Data: 2012-02-04 19:32:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "_ąćęłńóśźż." <j...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > strony w imieniu strony obecnej na rozprawie, oświadczenie fałszywe, nosi
    > cechy składania fałszywych zeznań przez stronę?

    A to przesłuchanie w charakterze świadka? Bo moim zdaniem nie.

  • 5. Data: 2012-02-04 21:42:21
    Od: Animka <t...@w...pl>

    W dniu 2012-02-04 19:59, Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "Animka"<t...@w...pl> napisał w wiadomości
    c-kary,wiadomosc.html

    > Zawsze tak było i nie widzę sensu, by miało być inaczej.

    To dlaczego zawsze na zeznaniu w sądzie straszą, że trzeba mowić prawdę
    i tylko prawdę, bo nie uniknie się przykrych konsekwencji jak się
    klamie. Co innego odmowa zeznań.

    --
    animka

  • 6. Data: 2012-02-05 00:53:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > To dlaczego zawsze na zeznaniu w sądzie straszą, że trzeba mowić prawdę i
    > tylko prawdę, bo nie uniknie się przykrych konsekwencji jak się klamie.
    > Co innego odmowa zeznań.

    Bo to są zeznania, a nei wysłuchanie stron.

  • 7. Data: 2012-02-05 09:16:56
    Temat: Re: Fałszywe zeznania strony pozwanej
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...pl>

    Nie, to nie było przesłuchanie w charakterze świadka, sąd pytał o stanowiska
    stron, sprawa o zapłatę, strona pozwana (obecna, ale przez pełnomocnika)
    oświadczyła, że nigdy nie otrzymała wezwania do zapłaty.
    Tymczasem poczta w postępowaniu reklamacyjnym po rozprawie wszczętym przez
    stronę powodową na skutek powyższego oświadczenia poinformowała na piśmie, że
    strona odebrała list polecony (bez ZPO) za imieniem, nazwiskiem i
    własnoręcznym podpisem.

    Czyli w oświadczeniach stron i w pismach procesowych w postępowaniu cywilnym
    można kłamać do woli i bezkarnie?

    -----

  • 8. Data: 2012-02-05 09:17:03
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...pl>