  • Data: 2005-01-28 22:11:55
    Temat: Re: sprzdaz samochodu a spadek
    Od: "Kasia M." <kimik@USUŃ-TOpoczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Kinga 'Słowotok' Macyszyn" <k...@b...gazeta.pl>
    napisał w wiadomości news:cte99e$a3r$1@inews.gazeta.pl...

    > to że właściciel zmarł to jedno. To, że trzeba ustalić, co zrobić ze
    > spadkiem, to drugie. Samochód to część masy spadkowej. Spadek można
    przyjąć
    > wprost, odrzucić lub przyjąć z dobrodziejstwem inwentarza.
    > Najlepiej pójść do prawnika i spisać coś w rodzaju wniosku o ustalenie
    > spadkobierców. Sąd wzywa wszystkich wskazanych, daje się ogłoszenie w
    > gazecie o poszukiwaniu ewentualnych innych i odbywa się jedna rozprawa, na
    > której każdy ze spadkobierców decyduje co z częścią swojego spadku
    zrobić -
> [...]

    A czy sprawę spadkową można założyć w dowolnym czasie od śmierci? Gdzieś mi
    się coś kołacze, że trzeba czekać pół roku, czy to prawda? Wszyscy
    spadkobiercy są znani. Spadek przyjmują, tylko nie chcą, żeby samochód stał
    "beczynnie" i rdzewiał. Wszyscy też się zgadzają, że chcą się go pozbyć i
    nawet jest chętny, co chciałby go kupić... Tylko nikt nie wie, jak to zrobić
    szybko i zgodnie z prawem :(
    Kasia