  • 1. Data: 2005-01-26 14:06:40
    Temat: sprzdaz samochodu a spadek
    Od: "Kasia M." <k...@U...onet.pl>

    Witam i proszę o pomoc:

    jeżeli zmarł właściciel samochodu to czy spadkobiercy mogą sprzedać ten
    samochód przed przeprowadzeniem postępowania spadkowego w sądzie? Jeżeli
    tak, to kto powinien podpisać się na umowie sprzedaży i czy coś gdzieś (w
    wydziale komunikacji?) trzeba jeszcze załatwiać?
    Chodzi o to, by pozbyć się samochodu, którym nikt nie będzie jeździł. OC
    zapłacone zostało do końca roku.
    Pozdrawiam
    Kasia

  • 2. Data: 2005-01-26 19:13:42
    Temat: Re: sprzdaz samochodu a spadek
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ_TEGO]interia.pl>

    Użytkownik "Kasia M." <k...@U...onet.pl> napisał w wiadomości

    > jeżeli zmarł właściciel samochodu to czy spadkobiercy mogą sprzedać ten
    > samochód przed przeprowadzeniem postępowania spadkowego w sądzie?

    Nie

    Jeżeli
    > tak, to kto powinien podpisać się na umowie sprzedaży

    Ten, kto ma ochotę na urlop na koszt państwa - odpowiedzialnosć karna

    HaNkA

  • 3. Data: 2005-01-26 20:56:20
    Od: "Kasia M." <kimik@USUŃ-TOpoczta.onet.pl>

    Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ_TEGO]interia.pl> napisał
    w wiadomości news:ct8psq$t6f$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Nie
    >
    > Jeżeli
    >
    > Ten, kto ma ochotę na urlop na koszt państwa - odpowiedzialnosć karna

    Nie napisałam wcześniej, bo nie wiedziałam, czy to ważne:
    w dowodzie rejestracyjnym wpisany jest tylko mąż jako właściciel, natomiast
    żona nie, chociaż rozdzielności majątkowej podpisanej nie mają.
    Czy to jakoś zmienia postać rzeczy, czy nie?
    Jeżeli nie, to rozumiem, że samochód stoi w garażu i czeka na sprawę i nie
    ma sposobu, żeby się go jakoś legalnie i w miarę bezproblemowo pozbyć?

    Dzięki za pomoc.
    Kasia

  • 4. Data: 2005-01-28 21:02:35
    Od: Kinga 'Słowotok' Macyszyn <k...@b...gazeta.pl>

> [...]
    > Jeżeli nie, to rozumiem, że samochód stoi w garażu i czeka na sprawę i nie
    > ma sposobu, żeby się go jakoś legalnie i w miarę bezproblemowo pozbyć?

    Witam,

    to że właściciel zmarł to jedno. To, że trzeba ustalić, co zrobić ze
    spadkiem, to drugie. Samochód to część masy spadkowej. Spadek można przyjąć
    wprost, odrzucić lub przyjąć z dobrodziejstwem inwentarza.
    Najlepiej pójść do prawnika i spisać coś w rodzaju wniosku o ustalenie
    spadkobierców. Sąd wzywa wszystkich wskazanych, daje się ogłoszenie w
    gazecie o poszukiwaniu ewentualnych innych i odbywa się jedna rozprawa, na
    której każdy ze spadkobierców decyduje co z częścią swojego spadku zrobić -
    czy i jak przyjąć, czy odrzucić. Najlepiej też wcześniej zabezpieczyć masę
    spadkową.
    Jeśli się tego nie zrobi, po pół roku nabywa się spadek automatycznie.
    Należy pamiętać, że spadek to też długi zmarłego.

    KingAM

    'just one year of love is better than a lifetime alone'
    * freddie mercury*

  • 5. Data: 2005-01-28 22:11:55
    Od: "Kasia M." <kimik@USUŃ-TOpoczta.onet.pl>

    Użytkownik "Kinga 'Słowotok' Macyszyn" <k...@b...gazeta.pl>
    napisał w wiadomości news:cte99e$a3r$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > Jeśli się tego nie zrobi, po pół roku nabywa się spadek automatycznie.
    > Należy pamiętać, że spadek to też długi zmarłego.

    A czy sprawę spadkową można założyć w dowolnym czasie od śmierci? Gdzieś mi
    się coś kołacze, że trzeba czekać pół roku, czy to prawda? Wszyscy
    spadkobiercy są znani. Spadek przyjmują, tylko nie chcą, żeby samochód stał
    "beczynnie" i rdzewiał. Wszyscy też się zgadzają, że chcą się go pozbyć i
    nawet jest chętny, co chciałby go kupić... Tylko nikt nie wie, jak to zrobić
    szybko i zgodnie z prawem :(
    Kasia

  • 6. Data: 2005-01-29 07:42:53
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Kasia M. napisał(a):
> [...]

    > Wszyscy
    > spadkobiercy są znani. Spadek przyjmują, tylko nie chcą, żeby samochód stał

    Więc niech złożą wniosek o stwierdzenie nabycia spadku.

    KG