    From: Kinga 'Słowotok' Macyszyn <k...@b...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: sprzdaz samochodu a spadek
    Date: Fri, 28 Jan 2005 22:02:35 +0100

    > Nie napisałam wcześniej, bo nie wiedziałam, czy to ważne:
    > w dowodzie rejestracyjnym wpisany jest tylko mąż jako właściciel,
    > natomiast
    > żona nie, chociaż rozdzielności majątkowej podpisanej nie mają.
    > Czy to jakoś zmienia postać rzeczy, czy nie?
    > Jeżeli nie, to rozumiem, że samochód stoi w garażu i czeka na sprawę i nie
    > ma sposobu, żeby się go jakoś legalnie i w miarę bezproblemowo pozbyć?

    Witam,

    to że właściciel zmarł to jedno. To, że trzeba ustalić, co zrobić ze
    spadkiem, to drugie. Samochód to część masy spadkowej. Spadek można przyjąć
    wprost, odrzucić lub przyjąć z dobrodziejstwem inwentarza.
    Najlepiej pójść do prawnika i spisać coś w rodzaju wniosku o ustalenie
    spadkobierców. Sąd wzywa wszystkich wskazanych, daje się ogłoszenie w
    gazecie o poszukiwaniu ewentualnych innych i odbywa się jedna rozprawa, na
    której każdy ze spadkobierców decyduje co z częścią swojego spadku zrobić -
    czy i jak przyjąć, czy odrzucić. Najlepiej też wcześniej zabezpieczyć masę
    spadkową.
    Jeśli się tego nie zrobi, po pół roku nabywa się spadek automatycznie.
    Należy pamiętać, że spadek to też długi zmarłego.

    KingAM

    'just one year of love is better than a lifetime alone'
    * freddie mercury*