  • 1. Data: 2005-11-26 21:21:27
    Temat: sprawa w kradzieży rowerow
    Od: gina<g...@t...pl>

    W maju skradziono mi rowery które policja wycenila mi na 1000 zl. Sprawców
    zlapano i w grudniu odbędzie sie rozprawa. I teraz chcialabym odzyskać pieniądze
    za rowery.wiem że musialabym zalożyc im sprawe. I teraz mam pytanie:
    1: czy są gotowe druki takiego pozwu?
    2: czy ja place za zalożenie sprawy?
    3: czy wniosek składam w sadzie czy u prokuratora?
    4: czy musze być obecna na rozprawie?

    Jezeli ktoś może mi udzielić odpowiedzi na te pytania to bede wdzięczna.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2005-11-26 21:29:40
    Temat: Re: sprawa w kradzieży rowerow
    Od: ideogram <i...@h...pl>

    gina napisał(a):
> [...]
    > za rowery.wiem że musialabym zalożyc im sprawe. I teraz mam pytanie:

    Nie

    > 2: czy ja place za zalożenie sprawy?

    Sprawa z powództwa cywilnego, płacisz.

    > 3: czy wniosek składam w sadzie czy u prokuratora?

    Do sądu. Grodzkiego.

    > 4: czy musze być obecna na rozprawie?

    Nie musisz. Ale wiesz, że nieobecni nie mają racji?

    > Jezeli ktoś może mi udzielić odpowiedzi na te pytania to bede wdzięczna.

    Dłobiazg.

    --
    Co to jest zła kobieta? Jest to taki rodzaj kobiety,
    która nigdy się nie sprzykrzy. Oscar Wilde

  • 3. Data: 2005-11-27 01:31:05
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Sat, 26 Nov 2005 21:21:27 +0000 (UTC), *gina*
    <news:dmajkn$o3v$1@opal.futuro.pl> napisał(a):

> [...]
    > 4: czy musze być obecna na rozprawie?

    > Jezeli ktoś może mi udzielić odpowiedzi na te pytania to bede wdzięczna.

    Soory, że wtrącę (bo nie umiem Ci odpowiedzieć). Ciekawa jestem jak sąd
    ukarze tych złodziei, bo kiedyś to za ukradzenie roweru taki jeden ( zresztą
    syn pewnego sekretarza redakcji znanej gazety)przebywał w poprawczaku.

    --
    Kaja

  • 4. Data: 2005-11-27 07:32:32
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <dmak3t$pq$1@inews.gazeta.pl>, ideogram wrote:

    > Nie

    > Sprawa z powództwa cywilnego, płacisz.

    Mój mąż składał wniosek adhezyjny - bezpłatnie. Ale to było tyle lat
    temu... A sprawa wciąż trwa. Tzn. trwanie polega na wyznaczaniu
    kolejnych rozpraw, które się nie odbywają.

    Jak widać złapanie sprawców to mały pryszcz w porównaniu z możliwością
    ukarania ich.

    Renata

  • 5. Data: 2005-11-27 13:19:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "gina" <g...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 4: czy musze być obecna na rozprawie?
    > Jezeli ktoś może mi udzielić odpowiedzi na te pytania to bede

    Ale zamiast robić im sprawę cywilną możesz złożyć wniosek, by sąd
    zobowiązał sprawców do naprawienia wyrządzonej kradzieżą szkody. Na to
    samo wychodzi w praktyce, a jest darmowe i robi to sąd karny. Jedynym
    problemem jest tu wycena szkody. Tu już może nie wystarczyć "wycena"
    Policji (zresztą nie policja to wycenia, tylko zawiadamiający),
    zwłaszcza jak sprawcy ową wycenę zakwestionują.

  • 6. Data: 2005-11-27 15:09:03
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    ideogram napisał(a):
    > Sprawa z powództwa cywilnego, płacisz.

    albo i nie
    pozew cywilny można złożyć w postępowaniu karnym, bezpłatnie

    > Do sądu. Grodzkiego.

    dlaczego grodzkiego? przecież to nie będzie roszczenie z umowy, które
    byłoby rozpoznawane w postępowaniu uproszczonym

    KG

  • 7. Data: 2005-11-27 16:26:52
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    > W maju skradziono mi rowery które policja wycenila mi na 1000 zl.

    Masz trzy drogi :
    1) pozew adhezyjny w postępowaniu karnym
    2) wnisoek o zobow. sprawcow do naprawienia szkody
    3) osobne postepowanie cywilne po prawomocnym wyroku karnym

    W kazdym z tych przypadkow efekt bedzie ten sam tj ich zobowiazanie do tego.
    Inna rzecz to male sznase na to by udalo sie to wyegzekwowac. Najlepsze jest
    wniosek z pkt 2, bo on w maksymalnym stopniu odciaza ciebie od porwadzenie
    postepowania w tym zakresie i od kosztow.

    Cezar

  • 8. Data: 2005-11-27 21:20:42
    Od: " jb" <j...@W...gazeta.pl>

    Cezar <c...@i...pl> napisał(a):

    > 2) wnisoek o zobow. sprawcow do naprawienia szkody

    Mona tu wyróżnić jeszcze podpunkty:
    a/ na podst. art. 46 par. 1 kk
    b/ na podst. art. 72 par. 2 kk
    c/ na podst. art. 415 par. 4 kpk.

  • 9. Data: 2005-11-27 21:25:21
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    jb napisał(a):
    > Mona tu wyróżnić jeszcze podpunkty:
    > a/ na podst. art. 46 par. 1 kk
    > b/ na podst. art. 72 par. 2 kk
    > c/ na podst. art. 415 par. 4 kpk.

    ten ostatni bardzo prawdopodobny ;)

    KG

  • 10. Data: 2005-11-28 09:25:05
    Od: "Bartek Wiecek" <D...@c...eranet.pl>

    "kam" <#k...@w...pl#> wrote in message

    > albo i nie
    > pozew cywilny można złożyć w postępowaniu karnym, bezpłatnie

    ja nie znając prawa złozyłem taki wniosek do sądu jako poszkodowany i sąd w
    ramach sprawy karnej i wyroku orzekł wypłatę odszkodowania za skradzione mi
    mienie - więc się da
    nic za to nie zapłaciłem
    pozdrawiam
    Bartek Więcek