    From: "lablador" <l...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: spolka z o.o.
    Date: Fri, 17 Oct 2003 23:02:52 +0200

    > afaik to pozostaja w stosunku pracy, ale bez wynagrodzenia

    dokladnie taka syytuacje opisalem wyzej. Sam fakt faktycznego nie pobierania
    wynagrodzenia w stosunku pracy nie zwalnia od obowiazku odprowadzenia
    skladek przez platnika.

    > sp z o.o. ma swoj 4 osobowy zarzad
    > i spolka ich utrzymuje, ale nie wyplaca wynagrodzenia - tzn zarzad mieszka
    > nieruchomosci nalezacej do spolki, spolka wyplaca im diety, zarzad porusza
    > sie firmowym samochodem

    Nie jestem specjalista od podatkow ale z tego co pamietam to czynsz za
    mieszkanie placony przez spolke pracownikowi stanowi jego przychod i
    powinien byc uwzgledniony jako podstawa naliczenia skladek Co do diet to sa
    one wolne od podatku i skladek zus.

    > wszystko to sa koszty, ale zarzad nie pobiera wynagrodzenia
    >
    > czy w takim wypadku US zakwestionuje wydatki jakoby mogly nie byc kosztami
    ?

    Jesli zarzad jest w stosunku pracy to US nie powinien tego kwestionowac.
    Zakwestionuje napewno niewykonanie obowiazku odprowadzenia zaliczek na pod
    doch. od os. fiz. od wynagrodzen czlonkow zarzadu.

    Dan.