  • Data: 2003-10-25 18:53:10
    Temat: Re: spolka z o.o.
    Od: Catbert <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > czyli trzeba odsprzedac 0,01% udzialow ;-)

    No, powiedzmy 1% - bo przy kapitale 50k i wymogu udziału min. 500 zł
    ładnie wygląda 100 udziałów i sprzedajesz 1 czyli 1%.

    Wprowadzenie drugiego wspólnika rodzi jednak pewne konsekwencje - np.
    jeżeli nie wprowadzisz do umowy, że np. prezes, czy członek zarzadu (w
    szczególnosci) może reprezentowac spółke samodzielnie, to będziesz miał
    reprezentacje wg. ksh, czyli łączną: w efekcie na całym mnóstwie
    dokumentów i kwitków będa figurować musiały dwa podpisy.
    Ponadto uchwały zgromadzenia, zatwierdzanie bilansu etc. będzie wymagało
    udziału drugiej osoby. Jeżeli będzie ona tylko figurantem, to może w
    pewnej chwili chcieć przestać nim być na zasadzie "nie, bo nie" i
    bruździć, albo najzwyczajniej w świecie olewać sprawy spółki, co jej
    utrudni normalne działanie.
    Jeżeli wspólników jest więcej niż sztuka, to o zgromadzeniach należy ich
    powiadamiać zgodnie z wymogami ksh. Wprawdzie w spółce jednoosobowej też
    sprawdzam obecność na zgromadzeniu i stwierdzam, że jestem obecny - przy
    większej liczbie osób jest to pewnym utrudnieniem, bo wymaga obecności w
    konkretnym miejscu i czasie jednocześnie.
    Obecność drugiego wspólnika pozwala na rezygnację z formy aktu
    notarialnego dla istotnych czynności - co daje oszczędności - są więc i
    pozytywy takiej sytuacji.
    Warto przeczytać ksh od deski do deski, przykładowe umowy spółek i
    przemyśleć treść samej umowy.

    Pzdr: Catbert, EHRM