    From: "lablador" <l...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: spolka z o.o.
    Date: Fri, 17 Oct 2003 22:54:06 +0200

    Użytkownik "Olgierd" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:bmpfh6$65t$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
    > Wielce Czcigodny(a) lablador l...@p...fm w wiadomości
    > bmms83$1ml$...@a...news.tpi.pl powiedział(a), że:

    > Hmm dobra odpowiedź ale gmatwasz -

    Nie gmatwam tylko precyzyjnie odpowiadam na pytanie. Pytanie dotyczylo
    "pobierania wynagrodzenia" a nie prawa do wynagrodzenia. Zdarzaja sie
    wypadki (sam znam jeden) gdzie ze wzgledu na ciezka syt. ekonomiczna zarzad
    nie pobieral wynagrodzenia przez pare miesiecy (oczywiscie mial prawo do
    wynagrodzenia bo pozostawal w stosunku pracy) W tej sytuacji nie budzi
    watpliwosci ze mimo nie pobierania wynagrodzenia skladke do zus odprowadzic
    nalezy. Natomiast taka sama sytuacja w odniesieniu do zarzadu w stosunku
    zlecenia wskazywala bedzie na nieodplatny charakter stosunku zlecenia i
    obowiazek odprowadzania skladek nie powstanie. Stad moja odpowiedz.

    > Można nawet z długami, obciążone, tylko trzeba wiedzieć w co się wchodzi.
    > Bilans musi wyjść na zero.

    "Papierowe spolki" na sprzedaz zwykle nie posiadaja srodkow trwalych. Co
    najwyzej wierzytelnosci obok dlugow. Nawet jesli bilans wyjdzie na zero to
    zaryzykowalbys kupno takiej spolki? Wierzytelnosci moga byc niesciagalne i
    najprawdopodobniej takie beda skoro spolka nie wykonala zobowiazan i zostala
    z dlugami.

    Dan.