    From: krys <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: spadek/podzial majatku, nie wiem.
    Date: Mon, 24 May 2004 12:11:17 +0200

    AmatorZielonychJablek wrote:

    > Nabyc spadek...ale tak z polskiego na polski co to znaczy, idziemy do sadu
    > i sad co...?
    > Stwierdza (na podstawie aktu zgonu), ze tesc nie zyje i informuje komu co
    > sie nalezy?

    Nie co komu, tylko że po zmarłym należy się spadkobiercom w takich i takich
    częściach.

    > Jak to tak jak bylo, przeciez nie moglo nic zostac wlasnoscia
    > nieboszczyka!?

    I nie zostało, bo część po nieboszczyku wyrokiem sądu należy się
    spadkobiercom, czyli nam. Tyle, że w księgach wieczystych nadal figuruje
    nieboszczyk ( nam to akurat nie przeszkadza, a notariusz kasę za zrobienie
    porządku zdąży wziąć w przyszłości).

    > Czyli najpierw przyjmujesz czy od razu bez przyjmowania przekazujesz?

    Idziesz do notariusza, z wyrokiem sądu (i chyba z papierami z US mówiącuymi,
    że zapłaciłeś podatek) on tam sporządza odpowiednie papiery, informuje Cię,
    że właśnie podarowałeś komuś swoją część spadku i od tej pory( kiedy
    złożysz podpis), dana rzecz jest owego ktosia.

    > No wlasnie, wiec jakie moga byc ewentualne korzysci z przyjecia prostego?
    > O dlugach nic nam nie wiadomo (na pewno nie bylo).

    Masz majątek...

    > Ile wynosi ten podatek, co to za podatek - od wzbogacenia?

    Podatek od spadków i darowizn. Ile wynosi - zależy, ile wart jest spadek.
    Poszukaj w aktualnej ustawie na w/w temat ( ja to przerabiałam ponad dwa
    lata temu, mogło się coś zmienić)

    > Czyli sad wydal wyrod , ze teraz wy jestescie wlascicielami i we trojke
    > sprzedaliscie samochod, to dobry pomysl.

    Tak było.

    > Jak dlugo to trwalo zamin sad wydal wyrok?

    U nas około miesiąca, potem jeszcze jakiś miesiąc korowody ze skarbówką(
    dopiero jak masz od nich pismo, że zapłaciłeś podatek, możesz korzystać ze
    spadku), ale to zależy od sądu - nasz się sprężał ;-).

    krys