  • Data: 2004-05-23 21:10:17
    Temat: Re: spadek/podzial majatku, nie wiem.
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X> szukaj wiadomości tego autora

    AmatorZielonychJablek wrote:
    > Nabyc spadek...ale tak z polskiego na polski co to znaczy, idziemy do sadu i
    > sad co...?
    > Stwierdza (na podstawie aktu zgonu), ze tesc nie zyje i informuje komu co
    > sie nalezy?

    Tak, na podstawie aktu zgonu, aktów urodzenia, oświadczeń że to wszyscy
    spadkobiercy. Stwierdza że określone osoby nabyły określone części
    spadku po zmarłym.

    > Czyli najpierw przyjmujesz czy od razu bez przyjmowania przekazujesz?

    po przyjęciu

    > No wlasnie, wiec jakie moga byc ewentualne korzysci z przyjecia prostego? O
    > dlugach nic nam nie wiadomo (na pewno nie bylo).

    Przyjęcie z dobrodziejstwem inwentarza spowoduje, że sąd zarządzi
    sporządzenia inwentarza majątku, a komornik (który będzie go robił)
    będzie chciał zapłaty. Jaśli na pewno nie było długów to można przyjąć
    wprost.

    > Ile wynosi ten podatek, co to za podatek - od wzbogacenia?

    podatek od spadku
    ustawa o podatku od spadków i darowizn

    KG