    From: krys <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: spadek/podzial majatku, nie wiem.
    Date: Sun, 23 May 2004 08:00:57 +0200

    AmatorZielonychJablek wrote:

    > Czyli jesli chcemy zeby wszystko zostalo u tesciowej to idziemy do sadu i
    > skladamy oswiadczenia w tym temacie, czy spisujemy jakies umowy, ale
    > jakie, jak to powinno wygladac?

    Do sądu to idziecie tylko po to, żeby nabyć spadek. A z prawomocnym wyrokiem
    idziecie do notariusza i sobie spadek dzielicie, a jak podzielicie, to już
    jest Wasza sprawa. My np. część majątku zostawiliśmy tak, jak było, część
    zapisaliśmy na jednego ze spadkobierców, bo tak nam było wygodnie (wtedy
    przed notariuszem przekazujesz swoją część spadku w darowiźnie na rzecz
    kogoś innego), bo tak nam było wygodnie.

    > Jakie sa korzysci z przyjecia prostego, lepiej chyba przyjac z
    > dobrodziejstwem inwentarza.

    Jeśli są jakieś długi, i przyjmiesz spadek z dobrodziejstwem inwentarza, to
    spłacasz długi tylko do wartości spadku.

    > Czy spadek pociaga za soba konsekwencje finansowe (podatki ipt.)nie mam na
    > mysli ewentualnych dlugow spadkodawcy.

    Oczywiście, że tak. Wolne od podatku jest trochę ponad 9500 zł , albo
    mieszkanie do 110 m( pod warunkiem, że to jedyne mieszkanie, za resztę
    płacisz podatek. Wartość spadku szacujesz sam, ale US może nanieść
    poprawki, jeśli na bardzo niedoszacujesz;-)

    > P.S. Najbardziej zalezy nam na tym zeby jak najszybciej mozna bylo
    > sprzedac samochod.

    Samochód sprzedaliśmy zaraz po uzyskaniu prawomocnego wyroku sądowego, po
    prostu jako trzej współwłaściciele. Dokładnie możesz się dowiedzieć jak
    wygląda sprawa zarejestrowania takiego auta, w Wydziale Komunikacji. W
    umowie była po prostu formułka, że "sprzedający: Spadkobiercy Jana
    Kowalskiego: Ty imiona i nazwiska, seria DO"

    krys