    From: "Ewa Nilsson" <j...@N...poczta.gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: spadek, do kogo należy
    Date: Fri, 28 Jun 2002 16:59:56 +0000 (UTC)

    Jacek <j...@w...pl> napisał(a):

    > Masz rację ,przepraszam nie wiem czemu podzieliłem tak jak gdyby było troje
    > dzieci. Tak 1/3 małżonkowi, 1/3 córce i dzieciom po 1/6. bo małżonek musi
    > dostać min. 1/4, no ale tu dostaje więcej )

    > Hm...chyba nie, ale nie jestem pewien w tym punkcie
    >

    > Zaznaczam z góry ze nie jestem prawnikiem wiec prosze sie nie znecac jesli
    coś poplączę...
    Mam pewną wątpliwość "w temacie" konkubiny. Jezeli po smierci żony nie
    pzeprowadzono podziału spadku to znaczy że mąż niejako zawłaszczył spadek po
    żonie ze szkodą dzieci i wnuków (choc zapewne za ich przyzwoleniem) Jednak po
    jego śmierci ta "zawłaszczona" część powinna wrócić do rodziny, z pominięciem
    konkubiny lub drugiej żony.
    Przynajmnej tak na zdrowy rozum.....

    Pozdr. Ewa