    From: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: spadek, do kogo należy
    Date: Fri, 28 Jun 2002 16:01:46 +0200

    "bubu" <j...@i...pl> wrote in message
    news:afhki5$jne$1@news.tpi.pl...
    > Miła Martusiu!!!!!!!!!
    > Twoja odpowiedź świadczy ,że prawdopodobnie studiujesz prawo.
    > Przyznać musisz ,że można długo "gdybać" jeśli nie znamy wszystkich
    > szczegułów sprawy.Dlatego nadal twierdzę , że bezwzględnie jest potrzebna
    > specjalistyczna porada prawna i spadkobierca musi wydać te pare groszy na
    > poradę.Wszystkich niuansów tej sprawy nie jesteś w stanie wyjaśnić
    > jednym postem w internecie.
    > Pozdrawiam "bubu"

    Drogi "bubu".
    Ja juz skonczylam prawo. Teraz pisze doktorat. A to nie moja wina, ze
    pytanie bylo na poziomie studenta 3 roku. W tej sprawie nie dalo sie gdybac.
    Wyjasnilam Ci to. Matka zmarlego ustawowo moglaby dziedziczyc tylko, gdyby
    ten nie zostawil dzieci. Zajrzyj do podanych przeze mnie przepisow.
    Faktem jest, ze dla nieprawnikow prawo spadkowe wydaje sie byc czarna magia,
    ale to tylko tak wyglada z zewnatrz. A akurat przepisy, ktore reguluja te
    kwestie sa proste i nie pozostawiaja miejsca na interpretacje. Dlatego
    Wojtek i Jacek mieli racje, a zarzucanie im pisania glupot bylo
    nieprzemyslane.
    Natomiast spadkobiercom zupelnie dobrze moze to samo wylozyc sad na sprawie
    spadkowej. Za darmo.
    Pozdrawiam,
    Marta Wieszczycka