  • 1. Data: 2010-01-25 12:58:18
    Temat: spadek, a roszczenia niezameldowanego lokatora...
    Od: nowy <w...@g...com>

    W 2001 zmarła moja daleka krewna nie pozostawiając po sobie spadku...
    Sprawa ciągnęła się przez ponad 8 lat i w 2009 dostałem spadek -
    mieszkanie.

    W owym mieszkaniu przez te wszystkie lata gdy toczyła się sprawa
    mieszkał niezameldowany konkubent zmarłej, który też starał się o
    spadek po niej.
    Teraz ten konkubent chce wystąpić do sądu abym zwrócił mu koszty jakie
    ponosił w związku z mieszkaniem we wspomnianym lokalu. Czy istnieje ku
    temu jakakolwiek podstawa prawna?
    Czy skoro nie mam z nim żadnej umowy a on płacił i mieszkał w tym
    lokalu dlatego bo sam tak chciał, muszę oddawać mu pieniądze? Czy nie
    poniósł on korzyści wynikających z prostego faktu, że nie płacił za
    wynajem mieszkania?

    Proszę o pomoc. I z góry dziękuję!

  • 2. Data: 2010-01-25 15:00:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "nowy" <w...@g...com> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...

    > Teraz ten konkubent chce wystąpić do sądu abym zwrócił mu koszty jakie
    > ponosił w związku z mieszkaniem we wspomnianym lokalu. Czy istnieje ku
    > temu jakakolwiek podstawa prawna?

    Gość ma oczywiście rację. Skoro płacił za Ciebie, to mu się zwrot należy. Z
    tym, że zapomniał o tym, ze z kolei Ty masz roszczenie w stosunku do niego
    za bezumowne korzystanie z mieszkania. A to na pewno będzie większa kwota.,
    bo rozsądnie rzecz ważąc obejmuje koszty utrzymania lokalu oraz Twój zysk.

  • 3. Data: 2010-01-25 15:55:56
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    nowy wrote:
    > Teraz ten konkubent chce wystąpić do sądu abym zwrócił mu koszty jakie
    > ponosił w związku z mieszkaniem we wspomnianym lokalu. Czy istnieje ku
    > temu jakakolwiek podstawa prawna?

    tak.
    twoje mieszkanie, a on go utrzymywał. należy mu sie zwrot poniesionych
    kosztów.

    > Czy skoro nie mam z nim żadnej umowy a on płacił i mieszkał w tym
    > lokalu dlatego bo sam tak chciał, muszę oddawać mu pieniądze?

    j.w.

    ale również możesz zarządać od niego czynszu za te lata
    Wyjdzie na plus dla ciebie.

  • 4. Data: 2010-01-25 21:21:43
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Gość ma oczywiście rację. Skoro płacił za Ciebie, to mu się zwrot należy.

    Czemu "za niego" ?

  • 5. Data: 2010-01-26 08:32:25
    Od: grzeda <g...@g...pl>

    op23 pisze:

    > Czemu "za niego" ?

    Czynsz placil "za niego". Media za siebie.

    pozdr
    PG

  • 6. Data: 2010-01-26 08:49:33
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik grzeda napisał:

    > Czynsz placil "za niego". Media za siebie.
    >
    > pozdr
    > PG

    Dlaczego sądzicie że on był właścicielem tego mieszkania już od śmierci
    poprzedniego a nie dopiero od zakończenia sprawy sądowej i otrzymania
    spadku w 2009 roku?

  • 7. Data: 2010-01-26 08:58:17
    Od: grzeda <g...@g...pl>

    cyklista pisze:

    > Dlaczego sądzicie że on był właścicielem tego mieszkania już od śmierci
    > poprzedniego a nie dopiero od zakończenia sprawy sądowej i otrzymania
    > spadku w 2009 roku?

    Dlaczego sadzisz, ze my tak sadzimy?

    pozdr
    PG

  • 8. Data: 2010-01-26 09:23:45
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik grzeda napisał:

    > Dlaczego sadzisz, ze my tak sadzimy?
    >
    > pozdr
    > PG

    Sadzę tak z powodu pytania, i mojego (może jednak niesłusznego)
    podejrzenia że pytającemu nie chodzi o opłaty z końcówki roku 2009 od
    czasu nabycia spadku a o wszystkie od roku 2001 (bo pewnie konkubent się
    nie rozdrabniał tylko właśnie tyle zażądał). Jeśli moje założenie było
    błędne to zaraz twórca wątku je naprostuje.

    Więc teraz precyzuję i myślę że wszelkie opinie "> Gość ma oczywiście
    rację. Skoro płacił za Ciebie, to mu się zwrot
    należy." dotyczą tylko czasu od ostatecznego nabycia spadku a nie od
    śmierci właścicielki.

  • 9. Data: 2010-01-26 09:29:59
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 26 Jan 2010 10:23:45 +0100, cyklista napisał(a):

    > dotyczą tylko
    > czasu od ostatecznego nabycia spadku a nie od śmierci właścicielki.

    te dwie daty są identyczne - art 924 i 925 KC

  • 10. Data: 2010-01-26 09:55:24
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik jureq napisał:

    > te dwie daty są identyczne - art 924 i 925 KC

    Rozumiem przepis jest prosty, ale dla mnie to takie wsteczne działanie
    prawa, bo nie mogę dysponować niczym ze spadku bo nie jestem
    właścicielem dopóki nie mam zakończonej sprawy, a potem po paru latach
    okazuje się że byłem jednak właścicielem od początku, .