  • 99. Data: 2013-06-07 18:17:04
    Temat: Re: smieciowe hahahaha
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail F...@o...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > Tal sądzę, że ludzie będą kombinowali, skoro robią to teraz. Zwiększy
    > się też ilość kombinujących (szczególnie tych mieszkających w domach
    > wielorodzinnych) i będzie drożej, a ustawa ma na celu wyciągnięcie kasy
    > dla zdychających samorządów.

    Widzę, że nie doceniałem narodu...
    Chce sie wywozić do lasu a nie chce sie segregować... To coś takiego jak
    odmrażanie sobie uszu na złośc rodzicom?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Miłosierdzie jest początkiem okrucieństwa.

  • 104. Data: 2013-06-07 18:17:05
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail h...@a...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > moze si enie oplacac, ale... trudno zmienic ludzkie nawyki :]
    >
    > skoro ktos od wiekow wywoził smieci do lasu, to dlaczego ma przestac?
    > :)
    >
    > sila nawyku.

    przy kazdym zdaniu stawiasz emotikon - wyglada jakbyś smiał się z własnych
    wypowiedzi.
    Ale wystarczy zastanowić się, dlaczego dotychczas wywozono do lasu aby w
    kilka sekund zrozumieć, że obecnie nie będzie to miało sensu.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jeżeli nawet OE nie widzi żadnych załączników, to ich nie ma ;)

  • 103. Data: 2013-06-07 18:17:05
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail h...@a...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Ano dokladnie tu tkwi jedno sedno problemu.
    >
    > Skoro i tak masz placic maks, bo czesc nie bedzie sortowac, to placac
    > wiecej wyrabiasz sobie nowy nawyk...
    >
    > ...skoro juz place jak za niesortowane, to... nie bede sortowal.

    Musialaby strasznie duza czesc ludzi być idiotami...
    Jeżeli jednak wiekszosc bedzie sortować, to nie będzie problemu.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Bądź odważny. A jeżeli nie jesteś, udawaj, ze jesteś.

  • 102. Data: 2013-06-07 18:17:05
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Sortowałem śmieci i w nagrodę podniesiono mi opłaty. Jeśli część
    > wspólnoty nie zgodzi się na segregację będę płacił jeszcze więcej. W
    > Amberpaństwie jest tak, że jak zaczniesz sortować to nie będzie czyściej
    > ani zdrowiej tylko podniosą opłaty, bo jelenie dają się golić.

    Aha. Mam wrażenie że masz problem.
    Może wyprowadź się do jakiegos innego minerałopaństwa?
    Ale zapewne;
    - wspolnota bedzie sortowac
    - nie zapłacisz wiecej
    - bedziesz miał swiadomosc, ze ogrmnie wieksza ilosc smieci jest
    posortowana (bezcenne)

    Ale oczywiście ponarzekać mozna.

    P.S. Zauważyłeś, że pisałem o czymś zupełnie innym?
    Pisałem o tym, ze ludzie z jednej strony narzekają na kotrole a z drugiej
    przy durnych smieciach beda sie czuli bezpiecznie jak przy kazdym smietniku
    bedzie kontroler... Bo sasiad będzie źle wrzucał...

    A może jednak po okresie przejściowym będzie coraz lepiej?
    A jak się znajdzie jeden sąsiad wieśniak to przynajmniej będzie wiadomo że
    cham a kubła całej wspólnoty nie zabrudzi.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Cytaty zostały pocięte tendencyjnie,

  • 105. Data: 2013-06-07 19:02:34
    Od: Fairy Godfather <F...@o...pl>

    W dniu 2013-06-07 18:17, Budzik pisze:

    > Aha. Mam wrażenie że masz problem.
    > Może wyprowadź się do jakiegos innego minerałopaństwa?

    Pracuję nad tym z całych sił :)

    > Ale zapewne;
    > - wspolnota bedzie sortowac

    Najprawdopodobniej właśnie to zadeklaruje.

    > - nie zapłacisz wiecej

    Zapłacę więcej niż płacę teraz.

    > - bedziesz miał swiadomosc, ze ogrmnie wieksza ilosc smieci jest
    > posortowana (bezcenne)

    Obawiam się, że ta bezcenna świadomość nie będzie mi dana.

    > Ale oczywiście ponarzekać mozna.
    > P.S. Zauważyłeś, że pisałem o czymś zupełnie innym?

    Dopiero teraz :)

    > Pisałem o tym, ze ludzie z jednej strony narzekają na kotrole a z drugiej
    > przy durnych smieciach beda sie czuli bezpiecznie jak przy kazdym smietniku
    > bedzie kontroler... Bo sasiad będzie źle wrzucał...

    Sąsiad to pół biedy. Namierzymy i wyrwiemy chwasta :) Problem jak zwykle
    tkwi w szczegółach. Jeżeli firmy odbierające śmieci będą rygorystycznie
    weryfikować czy są one faktycznie posortowane to obawiam się, że bez
    kontrolera się nie obędzie. Ludzie będą podrzucać sobie śmieci, bo tak.
    Widzę jak to teraz wygląda. Nie wyobrażam sobie zabezpieczonych
    śmietników na osiedlach z wieżowcami.

    > A może jednak po okresie przejściowym będzie coraz lepiej?

    Może. Jednak moim zdaniem ta ustawa nie będzie miała z tym nic wspólnego.

  • 106. Data: 2013-06-07 21:44:52
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 07.06.2013 18:17, Budzik wrote:
    > Osobnik posiadający mail h...@a...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Chcesz powiedziec, że to złe smieci będą...?

    Chce powiedziec, ze wyjdzie jak zwykle :)

    zen.aspx

  • 107. Data: 2013-06-07 22:03:21
    Od: "Chlorek" <C...@i...pl>

    wiadomości news:07062013.4CADAEFE@budzik61.poznan.pl...

    > Może. ale wolę być naiwniakiem, niż zblazowanym krytykantem.
    > Ale to zapewne wynika z tego, że segreguje smieci od dośc dawna i widząc
    > ilości np. wyrzucanych plastików nie potrafię sobie wyobrazić
    > niesortowania.

    Czyli, wykonujesz za darmo pracę, za którą prywatna lub miejska firma bierze
    pieniądze...
    Nie chciałbyś umyć mi auta? Brudne takie...

    Chlorek

  • 108. Data: 2013-06-07 23:07:13
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 07 Jun 2013 22:03:21 +0200 osobnik zwany Chlorek
    napisał:

> [...]
    > bierze pieniądze...
    > Nie chciałbyś umyć mi auta? Brudne takie...

    wróć do pierwszej klasy. Bo logikę przedszkolaka oblałeś

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 109. Data: 2013-06-07 23:22:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Jun 2013, hiki o! wrote:

    > Moze lepiej byloby: gmina za darmo odbiera posortowane smieci.

    I w tę stronę zaczęło iść, piszę o własnej okolicy.
    Ograniczeniem była mała gęstość pojemników na sortowane śmieci.
    Stopniowe zwiększanie ich gęstości byłoby lepszą drogą do
    uzyskania "efektu sortowania", *również* wliczając wybieranie
    co lepszych kąsków przez przeszukiwaczy śmieci (pod kątem
    metali kolorowych), bo w sumie chodzi (podobno) o efekt globalny.

    > Reszta bez zmian.

    Jakoś tak.

    > A tak? Pare zlotych wiecej zaplace za niesortowane.
    >
    > Dla mojej wygody - nie bede sortowac.

    To nie tylko kwestia wygody - na dzień dobry, to IMO kwestia
    braku jasności.
    Primo, o ile wiem, wedle ustawy, w odróżnieniu od *powszechnej*
    dotychczasowej praktyki zapewnienia pojemników przez odbiorców
    śmieci "w cenie usługi", teraz "pojemnik jest sprawą dostawcy".
    Czyli wedle prawa *nie może* być pokryty z opłaty/podatku (czyżbym
    się mylił? :>), śmiecący albo płaci za 4x tyle pojemników, albo
    co gorsza płaci za pojemniki jednorazowe, a wszelkie próby
    "ulepszenia" sprawy przez gminy (np. poprzez wstawienie do
    umowy z firmą odbierającą śmieci wymogu zapewnienia
    własnych pojemników) mogą się skończyć zarzutem niegospodar-
    ności. I być może sprawa nie wyskoczy "zaraz", a za trzy
    lub pięć lat, jak po przebrnięciu przez postępowanie
    administracyjne sprawy dotrą do sądów.
    Secudo, to kwestia "kar" za niesortowanie.
    Jak ktoś ma ponieść dodatkowe koszty sortowania (owe
    pojemniki), fatygować się, a na koniec dopłacić (pewnie
    z odsetkami) do "kosztu niesortowanego", to nie wymaga
    wyjaśnień dlaczego ma w wiadomym miejscu wersję
    z sortowaniem.

    pzdr, Gotfryd

  • 110. Data: 2013-06-07 23:29:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Jun 2013, Budzik wrote:

    > Robisz z ludzi z debili, ze posortować smieci nie bedą umieć?

    s/umieć/chcieć/

    Wyjdź na pierwsze z brzegu rondo lub nawet tylko "zwykłe
    skrzyżowanie" i odpowiedz na pytanie, czy używanie
    migaczy przerasta możliwości "zwykłego człowieka".
    Dla urozmaicenia można sobie również obejrzeć co
    np. się dzieje przy zwężkach. A to są już ludzie
    WYBRANI spośród "zwykłych" (zdali na PJ :P)
    Przepraszam że tak monotematycznie, ale ruch drogowy
    ma tę zaletę, że znakomicie ułatwia obserwację na żywo,
    bez przebijania się przez dokumenty (w tym szukanie
    nieistniejących statystyk zachowań).

    > Przeciez o wyrobienie dobrych nawyków chodzi.

    Jeśli dobrze zrozumiałem, teza brzmi "nie zadziała".

    pzdr, Gotfryd