    From: "TMK" <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: służebność mieszkania - prosze o rade
    Date: Sat, 23 Aug 2003 20:56:56 +0200

    Użytkownik "Iwona.eM." <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:rGK1b.36636$gX4.390530@news.chello.at...
    > Witam serdecznie,
    > Jako zem ludzik w tej materii baardzo zielony prosze o rade...
    >
    > W maju br stalam sie wspolwlascicielem domu (dostalam go z bratem od
    > rodzicow w darowiznie przy okazji ich rozwodu) - obecnie mieszka tam tylko
    > ojciec,ma zastrzezona sluzebnosc mieszkania ["(...)polegajaca na
    bezplatnym
    > i dozywotnim korzystaniu przez niego ze wszystkich pomieszczen polozonych
    na
    > parterze(...)]". Do momentu odebrania darowizny sam utrzymywal dom. Teraz
> [...]
    Nie jestem prawnikiem, ale z Twojego cytatu wynika dla mnie jasno- nie jest
    to zawily jezyk prawniczy-
    ze ma prawo mieszkac bezplatnie. Czyli bez czynszu czy partycypowania w
    kosztach rmontu.
    Własciwie to niezbyt rozumiem pytanie.Przyjmujac darowizne nie wiedzialas
    ze jest słuzebnosc?
    Nie mogłaś sie jej zrzec?
    Poczytaj http://www.srm.com.pl/kwartalnik/prawo/36_TP.shtml
    Tk