  • Data: 2003-08-23 14:15:51
    Temat: służebność mieszkania - prosze o rade
    Od: "Iwona.eM." <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam serdecznie,
    Jako zem ludzik w tej materii baardzo zielony prosze o rade...

    W maju br stalam sie wspolwlascicielem domu (dostalam go z bratem od
    rodzicow w darowiznie przy okazji ich rozwodu) - obecnie mieszka tam tylko
    ojciec,ma zastrzezona sluzebnosc mieszkania ["(...)polegajaca na bezplatnym
    i dozywotnim korzystaniu przez niego ze wszystkich pomieszczen polozonych na
    parterze(...)]". Do momentu odebrania darowizny sam utrzymywal dom. Teraz
    zada abym ja wraz z bratem przejela te obowiazki, z racji tego ze on juz nie
    jest wlascicielem. Twierdzi ze mamy mu zapewnic wszystkie srodki, aby mogl
    swobodnie korzystac z mieszkania. Stad moje pytanie: skoro nikt poza nim
    (ojcem) tam nie mieszka - czy mamy pokrywac JEGO koszty?? Czy myle się
    rozumiejac zapis z aktu notarialnego "o bezplatnym korzystaniu" - ze nie
    mozemy zadac od niego jakiegokolwiek "czynszu" za to ze mieszka w naszym
    domu??

    Bardzo prosze o pomoc - sprawa jest bardzo pilna.

    Z gory dziękuje --
    Iwona