    From: Igus' <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.soc.prawo
    Subject: Re: służebność drogi - niebezpieczeństwa
    Date: Tue, 21 Apr 2009 20:39:34 +0200

    Darek pisze:

    > Mam ci ja działkę przy drodze powiatowej. Projekt tak
    > domu tak poskladalem ze wjazd mial byc od strony powiatowki.
    > Jednak gdy sie przekonalem ile kasy mnie moze kosztowac wjazd
    > + projekt to tak troche przemyslalem sprawe i zastanawiam sie nad zmiana
    > projektu.
    >
    > Pod katem 90 stopni do drogi powiatowej biegnie wzdluz drugiego
    > boku mojej dzialki prywatna droga polna (wlascicielem jest czlowiek ktory
    > sprzedal mi dzialke, ponadto mam tez zapisana bezplatna sluzebnosc tej drogi
    > w akcie notarialnym). Poprosilem o taka zmiane WZ abym mogl takowy wjazd
> [...]

    Prawnie to sprawa jest czysta (patrz post Boombastica)

    Ja bym rozważał inną sprawę: utrzymanie drogi.
    Właściciel drogi nie ma obowiązku zapewnić Ci np utwardzenia, napraw,
    odśnieżania itp. Masz możliwość jeżdżenia po tej drodze i się ciesz.
    Droga powiatowa będzie odśnieżana, jest pewnie utwardzona i powiat
    będzie dbał o nawierzchnię, czyli zero stresów z Twojej strony.
    Może to jest warte trochę grosza ?

    BR
    Iguś